Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), συνεχίζοντας τις δράσεις της στον τομέα της επιμόρφωσης των μελών της και στοχεύοντας διαρκώς στην κάλυψη των σύγχρονων επαγγελματικών αναγκών και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, υλοποιεί μέσω της νέας της πλατφόρμας MOOC, το επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ», διάρκειας 400 ωρών και 15 εβδομάδων.
Το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δεν υπάρχουν δια ζώσης συναντήσεις.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και αφού ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης (βλέπε παρακάτω), οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν επίσημη Βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης από την ΕΕΠΕΚ, η οποία θα αναγράφει το σύνολο των ωρών του προγράμματος, καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης του.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης, καθώς και σε οποιουσδήποτε άλλους (Άνεργους ή/και φοιτητές όλων των ειδικοτήτων), που τους ενδιαφέρει η ενασχόληση με το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Προϋποθέσεις για επιτυχή παρακολούθηση:τουλάχιστον 50% επιτυχία στο κουίζ ερωτήσεων κλειστού τύπου(διατίθεται προς συμπλήρωση στην πλατφόρμα μετά την παρέλευση τουλάχιστον του μισού χρονικού διαστήματος από τη συνολική διάρκεια του προγράμματος).
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτών ενηλίκων στις σύγχρονες αρχές, μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας, ενισχύοντας το προφίλ τους ως εκπαιδευτές ενηλίκων, εξειδικεύοντας σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Οι συμμετέχοντες θα εφοδιαστούν με γνώσεις και δεξιότητες άμεσα εφαρμόσιμες στον εργασιακό τους χώρο, θα αναβαθμίσουν το ρόλο τους και θα έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν δημιουργικά και να συνεισφέρουν στην αποτελεσματική μάθηση.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:
Α. Σε επίπεδο γνώσεων:
Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:
Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων
Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:
Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών
Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΕΝΟΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΕΝΝOΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
1.1 Θεσμικό πλαίσιο και εννοιολογικές προσεγγίσεις
1.2 Αρχική και Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
1.3 Εκπαίδευση ενηλίκων και χαρακτηριστικά ενηλίκων εκπαιδευομένων. Επισκόπηση θεωριών
(ΜΑΓΔΑ ΣΑΡΑΦΗ-ΤΡΑΚΑΛΑ / ΚΕΛΛΥ ΓΕΡΟΣΤΕΡΓΙΟΥ)
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
2.1 Ο εκπαιδευτής ενηλίκων και ο ρόλος του στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
2.2 Δυναμική - διεργασία ομάδας και θέματα αξιολόγησης στην εκπαίδευση ενηλίκων
2.3 Μέθοδοι διδασκαλίας - η εκπαιδευτική τεχνική της εισήγησης-εκπαιδευτικό υλικό- εποπτικά μέσα- χώρος
2.4 Ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές -πρακτική άσκηση
(ΚΕΛΛΥ ΓΕΡΟΣΤΕΡΓΙΟΥ / ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΝΤΟΥΜΟΣ)
ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΑ
3.1 Ευρωπαϊκό και Εθνικό πλαίσιο προσόντων
3.2 Ευρωπαϊκά περιγράμματα και πιστοποίηση μαθησιακών αποτελεσμάτων
(ΜΑΓΔΑ ΣΑΡΑΦΗ-ΤΡΑΚΑΛΑ)
ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΝΕΩΝ
4.1 Η Επαγγελματική Συμβουλευτική και ο ρόλος του εκπαιδευτή
4.2 Ανάπτυξη Προσωπικότητας και Αναζήτηση Εργασίας
4.3 Σχεδιασμός Καριέρας – Απολογισμός Προσόντων
4.4 Δια βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας – Βιωματικές Ασκήσεις
(ΚΕΛΛΥ ΓΕΡΟΣΤΕΡΓΙΟΥ)
ΕΝΟΤΗΤΑ 5: ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
5.1 Δια βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας – Βιωματικές Ασκήσεις
(ΚΕΛΛΥ ΓΕΡΟΣΤΕΡΓΙΟΥ)
ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Ερωτήσεις Quiz
Βιογραφικά Εκπαιδευτών:
Οι εισηγητές του επιμορφωτικού προγράμματος είναι μέλη της ΕΕΠΕΚ, εξειδικευμένοι Εκπαιδευτές Ενηλίκων, με πολυετή εμπειρία στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων & της Δια Βίου Μάθησης:
Ο Μαργαρίτης (Άρης) Ντούμος είναι εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ειδικότητας Πληροφορικής και είναι Διευθυντής στο 1ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας από το 2013 έως σήμερα. Έχει πάνω από 25 χρόνια διδακτική εμπειρία στην Δευτεροβάθμια και στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και σε δομές της Δια Βίου Μάθησης (ΙΕΚ, ΣΔΕ, ΚΕΚ κ.α.). Είναι κάτοχος εκπαιδευτικής επάρκειας και πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ και το ΕΚΔΔΑ Έχει λάβει μέρος ως εκπαιδευτής ενηλίκων και εκπαιδευτών σε πολλά επιμορφωτικά προγράμματα των Υπουργείων Παιδείας, Οικονομικών και Εργασίας. Έχει συμμετάσχει σε διακρατικές συνεργασίες για την εκπαίδευση ενηλίκων, την επαγγελματική κατάρτιση, την καταπολέμηση κοινωνικού αποκλεισμού, αλλά και σε επιστημονικά συνέδρια σχετικά με εκπαίδευση ενηλίκων. Κατέχει πτυχίο Μαθηματικού (Α.Π.Θ.) με ειδίκευση στην πληροφορική και Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στην εκπαίδευση Ενηλίκων του Ε.Α.Π. Είναι ιδρυτικό μέλος της Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και υπεύθυνος Εκπαιδευτικών δράσεων στην εκπαίδευση ενηλίκων. (mntoumos@sch.gr)
Η Κέλλυ Γεροστέργιου, είναι Υπ. Διδάκτωρ Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο ΑΠΘ. Είναι πτυχιούχος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΠΑ.ΜΑΚ., με ειδίκευση στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και κάτοχος Μεταπτυχιακού από το ΤΕΠΑΕΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με ειδίκευση σε θέματα " Φύλου και Νέων Εκπαιδευτικών και Εργασιακών Περιβαλλόντων στην Κοινωνία της Πληροφορίας". Επιπλέον, είναι Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ενηλίκων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Εργάζεται ως Προϊσταμένη του Τμήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Βρεφονηπιακών Σταθμών της Περ/κης Δ/νσης της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α. πρώην ΟΑΕΔ) Θεσσαλίας. Διαθέτει 19 έτη επαγγελματικής εμπειρίας ως Στέλεχος Διεύθυνσης δημοσίων και ιδιωτικών φορέων παροχής εκπαίδευσης ενηλίκων, επαγγελματικής κατάρτισης και συμβουλευτικής προσανατολισμού, είναι κάτοχος εκπαιδευτικής επάρκειας, πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ και το ΕΚΔΔΑ, αξιολογήτρια στις Εξετάσεις Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της μη Τυπικής Εκπαίδευσης του ΕΟΠΠΕΠ και μέλος επιστημονικών, επαγγελματικών και πολιτιστικών ενώσεων.
Έχει συμμετάσχει σε διακρατικές συνεργασίες για την εκπαίδευση ενηλίκων και επαγγελματική κατάρτιση, την ενδυνάμωση και επιχειρηματικότητα νέων, την καταπολέμηση κοινωνικού αποκλεισμού, αλλά και σε επιστημονικά συνέδρια σχετικά με εκπαίδευση ενηλίκων και συμβουλευτική προσανατολισμού. Έχει συγγράψει εκπαιδευτικά εγχειρίδια για συμβούλους απασχόλησης και εκπαιδευτές ενηλίκων και συμμετέχει σε δράσεις για αυτοβελτίωση σπουδαστών και εκπαιδευτικών. Διαθέτει πλήθος ωρών επιμόρφωσης σε θέματα σχετικά με εκπαίδευση ενηλίκων, κριτική παιδαγωγική, επαγγελματική συμβουλευτική, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ειδική αγωγή, διαπολιτισμική εκπαίδευση, κοινωνική οικονομία. (kgerost@yahoo.gr).
H Μαγδαληνή Σαράφη-Τρακάλα είναι εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έχει Πτυχίο Γαλλικής Φιλολογίας του ΑΠΘ και Μεταπτυχιακό Δίπλωμα του ΕΑΠ με εξειδίκευση στην διδασκαλία της Γαλλιής Γλώσσας ενηλίκων από απόσταση. Έχει 25 χρόνια εμπειρία στις δομές της ιδιωτικής και της δημόσιας εκπαίδευσης και κατάρτισης. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ). Έχει πάρει μέρος με εισηγήσεις σε αρκετά επιστημονικά συνέδρια. Τη διετία 2016-2018 ήταν Υποδιευθύντρια στο 1ο Δ.Ι.Ε.Κ. Λάρισας και από το 2018 μέχρι σήμερα είναι Υποδιευθύντρια στο 2ο Δ.Ι.Ε.Κ. Λάρισας. Γνωρίζει άριστα Γαλλικά και αρκετά καλά Αγγλικά και Ιταλικά. (sarafitrakala@gmail.com)
Επιστημονικά υπεύθυνοι του προγράμματος:
Μαργαρίτης (Άρης) Ντούμος - συντονιστής ( mntoumos@sch.gr )
Καλλιόπη (Κέλλυ) Γεροστέργιου ( kgerost@yahoo.gr )
Μαγδαληνή Σαράφη-Τρακάλα ( sarafitrakala@gmail.com )
[ Photo by Visual Tag Mx @ pexels.com ]
ΕΕΠΕΚ ©2024 All rights reserved