Υπηρεσίες Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου

Υπηρεσίες Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου

Κατηγορία : Πληροφορική, Ρομποτική, ΤΠΕ, STEM, Διαδίκτυο


Διάστημα : 16 εβδομάδες, (450 ώρες)


Εκπαιδευτής/ες : Δρ Μπερδούσης Ιωάννης,


Κόστος: Έκτακτη συνδρομή 20 €


Πρόγραμμα σπουδών : Κατεβάστε το αρχείο

Υπηρεσίες Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου

Περιγραφή:

Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), συνεχίζοντας τις δράσεις της στον τομέα της επιμόρφωσης των μελών της και στοχεύοντας διαρκώς στην κάλυψη των σύγχρονων επαγγελματικών αναγκών και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, υλοποιεί μέσω της νέας της πλατφόρμας MOOC, το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Υπηρεσίες Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου», διάρκειας 450 ωρών και 16 εβδομάδων.

Το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δεν υπάρχουν δια ζώσης συναντήσεις.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και αφού ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης (βλέπε παρακάτω), οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν επίσημη Βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης από την ΕΕΠΕΚ, η οποία θα αναγράφει το σύνολο των ωρών του προγράμματος, καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης του.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης, σε πτυχιούχους όλων των Σχολών (Θετικών, Ανθρωπιστικών, Παιδαγωγικών, Κοινωνικών επιστημών, κ.λπ.), καθώς και σε οποιουσδήποτε άλλους (Άνεργους ή/και φοιτητές όλων των ειδικοτήτων) που τους ενδιαφέρει η ενασχόληση με το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο της Επιστήμης των Υπολογιστών.

Προϋποθέσεις για επιτυχή παρακολούθηση: τουλάχιστον 50% επιτυχία στο κουίζ ερωτήσεων κλειστού τύπου(διατίθεται προς συμπλήρωση στην πλατφόρμα μετά την παρέλευση τουλάχιστον του μισού χρονικού διαστήματος από τη συνολική διάρκεια του προγράμματος και μπορεί να επαναληφθεί σε περίπτωση αποτυχίας).

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι να παρέχει στους συμμετέχοντες μια ολοκληρωμένη κατανόηση των υπηρεσιών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και να τους εξοπλίσει με τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις για την αποτελεσματική αξιοποίηση τους στην εκπαιδευτική πράξη.

 

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:

 

Α. Σε επίπεδο γνώσεων:

Οι εκπαιδευόμενοι μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα είναι ικανοί να:

  1. Αναγνωρίζουν τις βασικές υπηρεσίες του ΠΣΔ και τις δυνατότητες που προσφέρουν στην εκπαιδευτική κοινότητα.
  2. Περιγράφουν τη δομή και τη λειτουργία του ΠΣΔ, καθώς και τις τεχνολογίες που το υποστηρίζουν.
  3. Εξηγούν τις διαδικασίες πρόσβασης και χρήσης των υπηρεσιών του ΠΣΔ, συμπεριλαμβανομένων θεμάτων ασφάλειας και προστασίας δεδομένων.
  4. Αναλύουν τις δυνατότητες των υπηρεσιών του ΠΣΔ για την υποστήριξη της διδασκαλίας, της μάθησης και της αξιολόγησης.
  5. Συγκρίνουν τις υπηρεσίες του ΠΣΔ με άλλες διαθέσιμες εκπαιδευτικές πλατφόρμες και εργαλεία.
  6. Αξιολογούν κριτικά τις υπηρεσίες του ΠΣΔ και να προτείνουν βελτιώσεις.
  7. Αναγνωρίζουν τις νομικές και ηθικές πτυχές της χρήσης των υπηρεσιών του ΠΣΔ.

 

Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων:

Οι εκπαιδευόμενοι μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα είναι ικανοί να:

  1. Χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τις βασικές υπηρεσίες του ΠΣΔ για την επικοινωνία, τη συνεργασία, την αναζήτηση πληροφοριών και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού.
  2. Δημιουργούν και να διαχειρίζονται ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες του ΠΣΔ.
  3. Εφαρμόζουν εργαλεία και τεχνικές ψηφιακής παιδαγωγικής, αξιοποιώντας τις υπηρεσίες του ΠΣΔ.
  4. Ενσωματώνουν τις υπηρεσίες του ΠΣΔ στην εκπαιδευτική τους πρακτική, προσαρμόζοντας τες στις ανάγκες των μαθητών τους.
  5. Αντιμετωπίζουν τεχνικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά τη χρήση των υπηρεσιών του ΠΣΔ.
  6. Συνεργάζονται με συναδέλφους τους για την ανάπτυξη και υλοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που αξιοποιούν τις υπηρεσίες του ΠΣΔ.
  7. Ενημερώνονται για τις εξελίξεις στον τομέα των εκπαιδευτικών τεχνολογιών και να προσαρμόζουν τις δεξιότητές τους αναλόγως

Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών:  

Οι εκπαιδευόμενοι μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα είναι ικανοί να:

  1. Εκτιμούν τη σημασία των υπηρεσιών του ΠΣΔ για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  2. Ενστερνίζονται μια θετική στάση απέναντι στη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
  3. Επιδεικνύουν υπευθυνότητα και σεβασμό στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων κατά τη χρήση των υπηρεσιών του ΠΣΔ.
  4. Προωθούν τη συνεργασία και την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών με συναδέλφους τους σχετικά με τη χρήση των υπηρεσιών του ΠΣΔ.
  5. Αναγνωρίζουν την ανάγκη για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη στον τομέα των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
  6. Δημιουργούν ένα ασφαλές και υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον για τους μαθητές τους, αξιοποιώντας τις υπηρεσίες του ΠΣΔ.
  7. Ενθαρρύνουν τους μαθητές τους να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του ΠΣΔ με κριτική σκέψη και υπευθυνότητα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ

ΩΡΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο

 (Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Φιλοξενία ιστοτόπων

 (Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Φιλοξενία ιστοτόπων (νέο σύστημα)

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Δημιουργία και συντήρηση ιστοτόπου με χρήση Joomla

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Δημιουργία και συντήρηση ιστοτόπου με χρήση του CMS Wordpress

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Ιστολόγια (blogs) και κοινότητες

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Ηλεκτρονικά Σχολικά Περιοδικά & Εφημερίδες (schoolpress)

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)      

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Υπηρεσία Εικονικής Τάξης (Τηλεδιασκέψεις)

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 9: Υπηρεσίες για τους μαθητές

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 10: Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 11: Υπηρεσία Βίντεο

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 12: Συντήρηση - Διαχείριση Εργαστηρίου ΣΕΠΕΗΥ

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 13: Εισαγωγή στη χρήση του ΛΣ Linux

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 14: Εγκατάσταση Ubuntu στο ΣΕΠΕΗΥ και εργαλείων διαχείρισης

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 15: Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 16: Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων και Υποδομών

(Δρ Μπερδούσης Ιωάννης)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΚΟΥΙΖ (ερωτήσεις κλειστού τύπου)

50 ΩΡΕΣ

 

ΣΥΝΟΛΟ:

450 ΩΡΕΣ

16 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ

Βιογραφικά Εκπαιδευτών:

 Ο εισηγητής του επιμορφωτικού προγράμματος είναι μέλη της ΕΕΠΕΚ, εξειδικευμένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων, με πολυετή εμπειρία στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων & της Δια Βίου Μάθησης:

 Δρ Μπερδούσης Ιωάννης

Ο Ιωάννης Μπερδούσης είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και κάτοχος μεταπτυχιακών διπλωμάτων στην Επιστήμη και Τεχνολογία Υπολογιστών από το Τμήμα Μηχανικών ΗΥ και Πληροφορικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Αγωγής από Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επιστήμη και Τεχνολογία Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Υπήρξε ακαδημαϊκός υπότροφος για 3 ακαδημαϊκά έτη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου διδάσκοντας μαθήματα του τομέα «Προγραμματισμός» στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, «Ψηφιακή Τεχνολογία» στο Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών. Είναι διορισμένος  εκπαιδευτικός Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ έχει σημαντική εμπειρία στην μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στην εκπαίδευση ενηλίκων ως πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων. Επίσης, είναι εργαστηριακός και επιστημονικός συνεργάτης της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε στα γνωστικά αντικείμενα της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και συνεργάτης του Μητροπολιτικού Κολλεγίου. Έχει πάνω από 30 δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και επιστημονικά συνέδρια σε ερευνητικά πεδία της Επιστήμης των Υπολογιστών και της αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία/

(email: berdousis@sch.gr)

 

Επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος: 

Δρ Μπερδούσης Ιωάννης (berdousis@sch.gr)

Photo by Ron Lach