Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι: Scratch για εκπαιδευτικούς

Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι: Scratch για εκπαιδευτικούς

Κατηγορία : Πληροφορική, Ρομποτική, ΤΠΕ, STEM, Διαδίκτυο


Διάστημα : 18 εβδομάδες, (450 ώρες)


Εκπαιδευτής/ες : Ευαγγελία Ανδρεάδου, Σάρλης Ιωάννης, Ευαγγελία Ανδρεάδου, Ανδρεάδου – Σάρλης - Παλάζης, Ανδρεάδου Ευαγγελία, Βασίλης Παλάζης, Σάρλης Ιωαννης,


Κόστος: Έκτακτη συνδρομή 20 €


Πρόγραμμα σπουδών : Κατεβάστε το αρχείο

Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι: Scratch για εκπαιδευτικούς

Περιγραφή:

Α. Σε επίπεδο γνώσεων: Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:
• Ορίσουν τι είναι ο οπτικός προγραμματισμός
• Αναγνωρίσουν τα οφέλη από την καλλιέργεια δεξιοτήτων οπτικού προγραμματισμού για τη διδασκαλία και τη μάθηση
• Γνωρίσουν σύγχρονες προσεγγίσεις που υποστηρίζουν τη διερεύνηση και την επίλυση προβλημάτων Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων • Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να: • Δημιουργούν έργα μέσω οπτικού προγραμματισμού,Scratch. • Εντάξουν και να εφαρμόσουν μαθησιακές εμπειρίες μέσα στο περιβάλλον Scratch • Σχεδιάσουν προσεγγίσεις μάθησης με παιγνιώδη χαρακτηριστικά Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών • Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να: • Υιοθετήσουν θετική στάση απέναντι στην ένταξη των σύγχρονων τεχνολογιών στην εκπαίδευση • Συνεργάζονται με εποικοδομητικό τρόπο με μαθητές και εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. • Συνθέτουν ολοκληρωμένα σχέδια μαθήματος τα οποία να περιέχουν καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες προγραμματισμού και παιχνιδοποίησης.Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), συνεχίζοντας τις δράσεις της στον τομέα της επιμόρφωσης των μελών της και στοχεύοντας διαρκώς στην κάλυψη των σύγχρονων επαγγελματικών αναγκών και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, υλοποιεί μέσω της νέας της πλατφόρμας MOOC, το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Scratch για εκπαιδευτικούς», διάρκειας 450 ωρών και 18 εβδομάδων.


Το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δεν υπάρχουν δια ζώσης συναντήσεις.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και αφού ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης (βλέπε παρακάτω), οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν επίσημη Βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης από την ΕΕΠΕΚ, η οποία θα αναγράφει το σύνολο των ωρών του προγράμματος, καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης του.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης, σε πτυχιούχους όλων των Σχολών (Θετικών, Ανθρωπιστικών, Παιδαγωγικών, Κοινωνικών επιστημών, κ.λπ.), καθώς και σε οποιουσδήποτε άλλους (Άνεργους ή/και φοιτητές όλων των ειδικοτήτων) που τους ενδιαφέρει η ενασχόληση με το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο του οπτικού προγραμματισμού και των διερευνητικών προσεγγίσεων που μπορεί να προσφέρει κατά τη διδασκαλία το ScratchScratch.

Προϋποθέσεις για επιτυχή παρακολούθηση: τουλάχιστον 50% επιτυχία στο κουίζ ερωτήσεων κλειστού τύπου (διατίθεται προς συμπλήρωση στην πλατφόρμα μετά την παρέλευση τουλάχιστον του μισού χρονικού διαστήματος από τη συνολική διάρκεια του προγράμματος).

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι οι επιμορφούμενοι να εξοικειωθούν με την έννοια οπτικού προγραμματισμού που παρέχετε στο περιβάλλον του Scratch, να το εντάξουν και να στη διδασκαλία και να αντιληφθούν την αποτελεσματικότητα της ένταξης αυτής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η αξιοποίηση του διερευνητικού περιβάλλοντος του Scratch καλλιεργεί την λογικομαθηματική σκέψη, την επίλυση προβλημάτων, την δημιουργικότητα και τη μάθηση μέσω διερεύνησης.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:

Α. Σε επίπεδο γνώσεων: Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

• Ορίσουν τι είναι ο οπτικός προγραμματισμός

• Αναγνωρίσουν τα οφέλη από την καλλιέργεια δεξιοτήτων οπτικού προγραμματισμού για τη διδασκαλία και τη μάθηση

• Γνωρίσουν σύγχρονες προσεγγίσεις που υποστηρίζουν τη διερεύνηση και την επίλυση προβλημάτων

Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων

• Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

• Δημιουργούν έργα μέσω οπτικού προγραμματισμού,Scratch.

• Εντάξουν και να εφαρμόσουν μαθησιακές εμπειρίες μέσα στο περιβάλλον Scratch

• Σχεδιάσουν προσεγγίσεις μάθησης με παιγνιώδη χαρακτηριστικά

Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών

• Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

• Υιοθετήσουν θετική στάση απέναντι στην ένταξη των σύγχρονων τεχνολογιών στην εκπαίδευση

• Συνεργάζονται με εποικοδομητικό τρόπο με μαθητές και εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.

• Συνθέτουν ολοκληρωμένα σχέδια μαθήματος τα οποία να περιέχουν καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες προγραμματισμού και παιχνιδοποίησης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Θεωρίες μάθησης.

(Ευαγγελία Ανδρεάδου)

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Εκπαιδευτικό λογισμικό - Προγραμματισμός

(Σάρλης Ιωάννης, Ευαγγελία Ανδρεάδου)

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Σκοπός και αναγκαιότητα της ένταξης του : προγραμματισμού στην εκπαίδευση – του Scratch- της παιγνιδοποίησης

(Ανδρεάδου – Σάρλης- Παλάζης)

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Παιχνιδοποίηση (gamification) vs Παιχνίδια- Gamification και μάθηση

(Ανδρεάδου Ευαγγελία)


ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Σκρατς γενικά εισαγωγικά - Περιβάλλον (Ευαγγελία Ανδρεάδου)

(Ανδρεάδου Ευαγγελία

ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Αντικείμενα σκηνή Ενδυμασίες

(Ευαγγελία Ανδρεάδου)


ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Κίνηση και Επεξεργασία

(Ευαγγελία Ανδρεάδου)

ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Ζωγραφική Πένα , Ήχος

(Ευαγγελία Ανδρεάδου)

ΕΝΟΤΗΤΑ 9: Επικοινωνία (broadcasting) Γεγονότα - Ελεγχος (εαν,...)

(Ευαγγελία Ανδρεάδου)


ΕΝΟΤΗΤΑ 10: Δομή Επανάληψης και Δομή Επιλογής

(Βασίλης Παλάζης)

ΕΝΟΤΗΤΑ 11: Μεταβλητές, Τελεστές, Διαδικασίες

(Σάρλης Ιωαννης)

ΕΝΟΤΗΤΑ 12: Λίστες - Πίνακες

(Σάρλης Ιωαννης)

ΕΝΟΤΗΤΑ13: Κλωνοποίηση αντικειμένων

(Σάρλης Ιωαννης)

ΕΝΟΤΗΤΑ 14: Παραδείγματα και εφαρμογές με παιχνίδια

(Παλάζης)

ΕΝΟΤΗΤΑ15: Εισαγωγή στη Ρομποτική - Ενεργοποίηση μικροφώνου κι έλεγχος έντασης ήχου - Προβολή από κάμερα και ανίχνευση κίνησης

(Βασίλης Παλάζης)

ΕΝΟΤΗΤΑ 16: Η πλακέτα Microbit, Η πλακέτα Arduino - S4A - Άλλες δυνατότητες - Παραδείγματα

(Βασίλης Παλάζης)

ΕΝΟΤΗΤΑ 17: Κουίζ Αξιολόγησης

Βιογραφικά Εκπαιδευτών:


Οι εισηγητές του επιμορφωτικού προγράμματος είναι μέλη της ΕΕΠΕΚ, εξειδικευμένοι Εκπαιδευτές Ενηλίκων, με πολυετή εμπειρία στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων & της Δια Βίου Μάθησης:

Ο Βασίλης Παλάζης είναι εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικότητας Πληροφορικής. Έχει διατελέσει υποδιευθυντής και διευθυντής σε Δημόσιο ΙΕΚ. Μεταξύ άλλων, έχει συμμετοχή σε αρκετά εκπαιδευτικά προγράμματα Erasmus+ και eTwinning. Επίσης, έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε ελληνικά επιστημονικά συνέδρια πληροφορικής. Ειδικεύεται στον προγραμματισμό, στα εργαλεία Web 2.0 και στις βάσεις δεδομένων. Διαθέτει πολυετή διδακτική εμπειρία στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (από το 2000 μέχρι σήμερα) καθώς και στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι κάτοχος πτυχίου Πληροφορικής (ΕΚΠΑ) και μεταπτυχιακού στα πληροφοριακά συστήματα (τμήμα Πληροφορικής, University of Manchester) (vpalazis@gmail.com)

Σάρλης Ιωάννης ΣΠΟΥΔΕΣ (αρχίζοντας από τις πιο πρόσφατες) : 2021- ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Τμήμα Πληροφορικής – Υποψήφιος Διδάκτορας 2014-2018 ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ: Σχολή Θετικών Επιστημών: Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Σπουδών στα «Κοινωνικά Πληροφοριακά Συστήματα» με ειδίκευση Ανάλυση Κοινωνικών Δικτύων 2007-2009 ΑΚΑΔΗΜΙΑ CISCO INTERLEI: Εκπαιδευτής Τεχνικών Υπολογιστών & Δικτύων IT Essentials & CCNA

2007 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ – Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών: Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής «Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων» με ειδίκευση στις Τεχνολογίες της Εκπαίδευσης. 1996 ΕΘΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ : Πτυχίο Πιάνου (Μουσικής) 1995 ΤΕΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ : Μηχανικός Πληροφορικής 1992 ΠΑΤΕΣ / ΣΕΛΕΤΕ ΑΘΗΝΩΝ - ΜΑΡΟΥΣΙ: Πτυχίο Παιδαγωγικών Σπουδών 1990 ΠΤΥΧΙΟ ΤΕΛ ΡΟΔΟΥ: Προγραμματιστής Η/Υ Επιπρόσθετα διετέλεσε δύο χρόνια ως υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Δωδεκανήσου και έξι χρόνια διευθυντής Γυμνασίου. (sarlisj@gmail.com)

Επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος:

Η Ανδρεάδου Ευαγγελία εργάζεται ως διευθύντρια σε Δημοτικό Σχολείο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Είναι πιστοποιημένη Επιμορφώτρια Ενηλίκων και Επιμορφώτρια Β’ επιπέδου στις ΤΠΕ καθώς και στα Νέα Προγράμματα Σπουδών. Έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαιδευτική τεχνολογία και στις τεχνολογίες εμβύθισης : “Immersive Technologies, innovation in education, instruction and Game design” στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας και στο τμήμα Πληροφορικής. Έχει διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς με τους μαθητές της για καινοτόμες δράσεις και διεθνή έργα.
Ευαγγελία Ανδρεάδου – Συντονίστρια (e-mail: andreadoue@gmail.com)

[Picture file is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Generic]