Το σχολείο ως οργανισμός μάθησης και η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Περιγραφή: Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ) σε συνέχεια της ολοκλήρωσης -με απόλυτη επιτυχία- του 4ου κύκλου της Ενδοσχολικής επιμόρφωσης 15 ωρών σε συνεργασία με τις Σχολικές Μονάδες και με στόχο την υποβοήθηση του εκπαιδευτικού και του έργου της σχολικής μονάδας, υλοποιεί μέσω της νέας της πλατφόρμας MOOC, το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Το σχολείο ως οργανισμός μάθησης και η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών», διάρκειας 15 ωρών,το οποίο πληροί τις προϋποθέσεις της σχετικής νομοθεσίας (άρθρο 95 και 96 του ν. 4823/21) και το οποία μπορούν να τα παρακολουθήσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που είναι (ή θα γίνουν) ΜΕΛΗ της ΕΕΠΕΚ, εντελώς δωρεάν.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:
- Όλα τα προγράμματα είναι εξ ολοκλήρου από απόσταση και ασύγχρονα (Νέα πλατφόρμα Mooc).
- Η διάρκειά τους είναι 2 εβδομάδες και η έναρξή τους μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή εντός του σχολικού έτους 2025-26 αλλά το αργότερο μέχρι 15 Μαΐου 2026 (το κάθε πρόγραμμα ξεκινά όταν το κάθε μέλος της ΕΕΠΕΚ υποβάλει τη σχετική αίτηση και ολοκληρώνεται 2 εβδομάδες μετά).
- Μοναδική προϋπόθεση επιτυχούς παρακολούθησης είναι η συμπλήρωση ενός κουίζ αυτοαξιολόγησης / ανατροφοδότησης 10-20 ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού / λάθους – πολλαπλής επιλογής), το οποίο εμφανίζεται μετά το πέρας της 1ης εβδομάδας, και παραμένει ενεργό για άλλη μια εβδομάδα, (μέχρι τη λήξη του προγράμματος). Επιτυχής θεωρείται η παρακολούθηση όταν ο βαθμός επιτυχίας στο κουίζ είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 50% (Σε περίπτωση που ο βαθμός επιτυχίας στο κουίζ είναι μικρότερος του 50%, δίνεται η δυνατότητα απεριόριστων προσπαθειών, μέχρι την ημερομηνία λήξης του κάθε προγράμματος). Δεν υπάρχουν εργασίες ή εξετάσεις.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:
- Να αναγνωρίσουν τον ρόλο τους στη διαμόρφωση μιας σχολικής μονάδας ως κοινότητας διαρκούς μάθησης.
- Να αναπτύξουν δεξιότητες αναστοχασμού και μετασχηματιστικής σκέψης πάνω στις διδακτικές και παιδαγωγικές τους πρακτικές.
- Να ενισχύσουν τη συμμετοχή τους σε επαγγελματικές κοινότητες μάθησης και συνεργατικά σχήματα εντός του σχολείου.
- Να αναγνωρίσουν και να αξιοποιήσουν τις αρχές της επαγγελματικής μάθησης μέσω συνεργασίας με συναδέλφους.
- Να αναπτύξουν δεξιότητες αναστοχασμού, αυτοαξιολόγησης και αξιοποίησης της ανατροφοδότησης στη διδακτική τους πράξη.
- Να εφαρμόζουν τεχνικές ετεροπαρατήρησης και μεταδιδακτικής συζήτησης με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
ΕΝΟΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ
|
ΩΡΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ
|
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Η σχολική μονάδα ως κοινότητα διαρκούς μάθησης
1.1.Το σχολείο ως οργανισμός 1.2.Η μετασχηματιστική μάθηση στο σχολείο 1.3.Ο αναστοχασμός στη σχολική κοινότητα 1.4.Συνεργατικές πρακτικές και κοινότητες μάθησης των εκπαιδευτικών 1.5.Η συνεργασία στη σχολική κοινότητα 1.6.Τα αποτελέσματα της επαγγελματικής κοινότητας μάθησης στο σχολείο
( Παπαχρήστου Αλεξάνδρα)
|
8 ΩΡΕΣ
|
1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ
|
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικώ
1.1. Η αξιολόγηση στη σχολική μονάδα ως παράγοντας μάθησης και βελτίωσης…
1.2. Αξιολόγηση και επαγγελματισμός
1.3. Ο αυτοστοχασμός του εκπαιδευτικού
1.4.Η ετεροπαρατήρηση της διδασκαλίας
1.5.Η σημασία της ανατροφοδότησης
1.6.Ο κριτικός αναστοχασμός
1.7.Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της συνεργασίας των ομοτίμων
1.8.Το τρίπτυχο της αξιολόγησης, της επαγγελματικής ανάπτυξης και της συνεργασίας μεταξύ των ομοτέχνων εκπαιδευτικών
( Παπαχρήστου Αλεξάνδρα)
|
7 ΩΡΕΣ
|
1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ
|
|
|
|
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ:
|
15 ΩΡΕΣ
|
2 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ
|
Επιστημονικά Υπεύθυνη του προγράμματος:
Παπαχρήστου Αλεξάνδρα
Photo by Mikael Blomkvist @ pexels.com