Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), συνεχίζοντας τις δράσεις της στον τομέα της επιμόρφωσης των μελών της και στοχεύοντας διαρκώς στην κάλυψη των σύγχρονων επαγγελματικών αναγκών και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, υλοποιεί μέσω της νέας της πλατφόρμας MOOC, το επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΟΝΕΙΡΟΠΛΑΣΤΕΣ - ΟΝΕΙΡΟΘΡΑΥΣΤΕΣ», διάρκειας 15 ωρώνκαι2 εβδομάδων.
Το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δεν υπάρχουν δια ζώσης συναντήσεις.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και αφού ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης (βλέπε παρακάτω), οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν επίσημη Βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης από την ΕΕΠΕΚ, η οποία θα αναγράφει το σύνολο των ωρών του προγράμματος, καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης του.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης, σε πτυχιούχους όλων των Σχολών (Θετικών, Ανθρωπιστικών, Παιδαγωγικών, Κοινωνικών επιστημών, κ.λπ.), καθώς και σε οποιουσδήποτε άλλους (Άνεργους ή/και φοιτητές όλων των ειδικοτήτων), που τους ενδιαφέρει η ενασχόληση με το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο των σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών.
Προϋποθέσεις για επιτυχή παρακολούθηση:τουλάχιστον 50% επιτυχία στο κουίζ ερωτήσεων κλειστού τύπου(διατίθεται προς συμπλήρωση στην πλατφόρμα μετά την παρέλευση τουλάχιστον του μισού χρονικού διαστήματος από τη συνολική διάρκεια του προγράμματος).
Συνοπτική Περιγραφή του Προγράμματος:
Tο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ονειροπλάστες - Ονειροθραύστες / DreamMakers - DreamBreakers» (www.dreammakers.gr) μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μαθητές από 11 έως 15 ετών, αλλά και σε μικρότερες ή μεγαλύτερες ηλικίες, με την κατάλληλη προσαρμογή των προτεινόμενων δραστηριοτήτων από τον εκπαιδευτικό.
Σκοπό έχει να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν υγιείς στόχους και όνειρα για τη ζωή, και παράλληλα τους ενθαρρύνει να υιοθετήσουν συμπεριφορές που θα τους βοηθήσουν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους («ονειροπλάστες»), αλλά και να αποφύγουν στάσεις και επιλογές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν απειλή στην πραγματοποίηση των ονείρων τους («ονειροθραύστες»).
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα διαδραστικό με ποικίλη θεματολογία (Ελευθερία και Υπευθυνότητα Συνήθειες που περιορίζουν- Συνήθειες που ενδυναμώνουν, Η δύναμη του “όχι”, “Ονειροθραύστες”: Ψυχοδραστικές ουσίες, Αλκοόλ και καταχρήσεις κ.ά. ) που προάγει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, καθώς περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία ασκήσεων, παιχνιδιών και δραστηριοτήτων μάθησης στη βάση των σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων (βιωματική, διερευνητική, ομαδοσυνεργατική κ.ά.).
Καινοτομία του Προγράμματος είναι η δημιουργία και διατήρηση μιας Κοινότητας Μάθησης και Πρακτικής που μπορεί να προσφέρει στους εμπλεκόμενους (μαθητές, μαθήτριες, εκπαιδευτικούς της σχολικής κοινότητας, μέλη του οικογενειακού περιβάλλοντος, αλλά και ειδικούς ψυχοκοινωνικούς επιστήμονες) τη δυνατότητα να προβληματιστούν, να εξετάσουν τις προεκτάσεις του θέματος που μελετούν, και να ανταλλάξουν απόψεις. Ο εκπαιδευτικός καθίσταται συνοδοιπόρος των μαθητών, οι οποίοι λαμβάνουν ενεργό ρόλο ενώ γίνονται πολλαπλασιαστές της δικής τους εμπειρίας και γνώσης, την οποία, σε αρκετές περιπτώσεις, φροντίζουν να μεταδώσουν και στα άλλα μέλη του σχολείου, της οικογένειας και της τοπικής κοινωνίας.
Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί με τα απαραίτητα εργαλεία -θεωρητικά και πρακτικά- που το υλικό προτείνει, επικουρικά στην πρότερη εμπειρία και γνώση τους, μπορούν να οργανώνουν την παρέμβασή τους δυναμικά, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά της ομάδα τους. Έτσι, μπορούν να αξιοποιήσουν το υλικό του Προγράμματος -είτε εξ ολοκλήρου είτε ανά θεματική ενότητα- στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, όπως και στα Προγράμματα Αγωγής Υγείας.
Τα δεδομένα από την εφαρμογή του εν λόγω Προγράμματος σε 32 χώρες σε όλο τον κόσμο δείχνουν ότι τα παιδιά καταφέρνουν να αποκτήσουν δεξιότητες και στάσεις της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης, ενώ παράλληλα καθίστανται ικανά να προγραμματίζουν, να ελέγχουν και να αξιολογούν όλη τους την πορεία παρατηρώντας τον μετασχηματισμό των θέσεων, των απόψεων, αλλά και ονείρων τους.
Επισημαίνεται ότι το εκπαιδευτικό υλικό του σεμιναρίου «Ονειροπλάστες - Ονειροθραύστες: DreamΜakers - DreamBreakers» έχει εγκριθεί από το Ι.Ε.Π. και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στη θεματική: «Ζω Καλύτερα - Ευ Ζην. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία και πρόληψη -465_«Ονειροπλάστες - Ονειροθραύστες / DreamMakers - DreamBreakers» (AGAPE)» Μπορείτε να δείτε εδώ το σχετικό υλικό.
Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε μία σύντομη βιντεοπαρουσίαση του Προγράμματος εδώ.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΕΝΟΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ |
ΩΡΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ |
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: α. Εισαγωγή στο Πρόγραμμα, Χαρακτηριστικά και Στόχοι του Προγράμματος, Περιεχόμενα και Δομή των μαθημάτων, Χρονικές απαιτήσεις και Ηλικιακή Ομάδα –Στόχος β. Γνωριμία με τις δύο πρώτες ενότητες του Προγράμματος: -Εισαγωγή (Μαθ.1-5) -Ψυχοδραστικές Ουσίες (Μαθ.6-10)
(Τάνια Αβέλλα - Γεωργία Καρασαββίδου) |
7 ΩΡΕΣ |
1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ |
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: α. Θεωρητικό Πλαίσιο του Προγράμματος, προτεινόμενη Διδακτική Μεθοδολογία, Βασικές Αρχές Διδασκαλίας, Καινοτομία του Προγράμματος, και -προαιρετικά- μελέτη της προτεινόμενης βιβλιογραφίας. β. Γνωριμία με τις υπόλοιπες ενότητες του Προγράμματος: -Αλκοόλ και Καταχρήσεις (Μαθ.11-15) -Δεξιότητες Ζωής (Μαθ.16-21) -Οι Ονειροπλάστες (Μαθ.22)
(Τάνια Αβέλλα - Γεωργία Καρασαββίδου) |
8 ΩΡΕΣ |
1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ |
ΣΥΝΟΛΟ |
15 ΩΡΕΣ |
2 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ |
Βιογραφικά Εκπαιδευτών:
Η Τάνια Αβέλλα είναι εκπαιδευτικός-θεολόγος με ειδικεύσεις στα παιδαγωγικά και τη συμβουλευτική. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων με εμπειρία και στην εισαγωγική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Εργάστηκε ως σύμβουλος νέων στο Ινστιτούτο Εργασίες της ΓΣΕΕ και ως εκπαιδευτικός σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας σε διάφορες περιοχές στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων. Σε συνεργασία με διάφορους φορείς, έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει προγράμματα και διαγωνισμούς για μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ενδεικτικά, θέματα των προγραμμάτων αποτέλεσαν το Ολοκαύτωμα των Εβραίων, τα διακόσια χρόνια από την Επανάσταση του 1821 και η ισότητα των φύλων. Έχει συγγράψει το βιβλίο Σύγχρονη Εκπαίδευση και Ολοκαύτωμα «Για να μη χαθεί ο άνθρωπος…», συμμετείχε ως συντονίστρια και σχεδιάστρια στο συλλογικό έργο «Η αφήγηση του Ολοκαυτώματος μέσα από την τέχνη και την τοπική ιστορία». Πρόσφατα εξέδωσε το «Εμείς τώρα, κυρία, τι είμαστε; Ρόμικες ιστορίες σ' ένα πλάνο».
Η Γεωργία Καρασαββίδου είναι απόφοιτος του Τμήματος Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας του ΑΠΘ και του αντίστοιχου Τμήματος του Πανεπιστημίου της Rouen, κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος «Διδακτικές της πολυγλωσσίας και γλωσσικές εκπαιδευτικές πολιτικές» (ΑΠΘ- Πανεπιστήμιο Le Mans), και πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ. Στo πλαίσιo του Eυρωπαϊκού προγράμματος Grundtvig παρέδωσε στη Γαλλία, και για έναν χρόνο, μαθήματα γαλλικής και ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού, με παράλληλη επιλογή και προετοιμασία διδακτικού υλικού προσαρμοσμένου στις ανάγκες των εκπαιδευομένων. Παρέδωσε επίσης σεμινάρια διδακτικής μεθοδολογίας σε εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων. Εργάστηκε ως καθηγήτρια στην ιδιωτική και τη δημόσια εκπαίδευση (ΙΕΚ), καθώς και ως στέλεχος στον τομέα της διοίκησης και της οικονομίας, και τα τελευταία χρόνια είναι υπεύθυνη σχεδιασμού και διαχείρισης προγραμμάτων στον Οργανισμό Agape Hellas.
Επιστημονικά υπεύθυνες του Προγράμματος:
Τάνια Αβέλλα - Γεωργία Καρασαββίδου (email: epimorfosi@agape.gr)
Photo by Tara Winstead: https://www.pexels.com/photo/i-love-you-to-the-moon-and-back-written-on-white-paper-7666430/
ΕΕΠΕΚ ©2024 All rights reserved