Εκπαιδευτικοί στην Ψηφιακή Εποχή: Εφαρμογές και Προκλήσεις των ΤΠΕ

Εκπαιδευτικοί στην Ψηφιακή Εποχή: Εφαρμογές και Προκλήσεις των ΤΠΕ

Κατηγορία : Πληροφορική, Ρομποτική, ΤΠΕ, STEM, Διαδίκτυο


Διάστημα : 8 εβδομάδες, (250 ώρες)


Εκπαιδευτής/ες : Πατσίδη Αικατερίνη,


Κόστος: Έκτακτη συνδρομή 20 €


Πρόγραμμα σπουδών : Κατεβάστε το αρχείο

Εκπαιδευτικοί στην Ψηφιακή Εποχή: Εφαρμογές και Προκλήσεις των ΤΠΕ

Περιγραφή:

Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), συνεχίζοντας τις δράσεις της στον τομέα της επιμόρφωσης των μελών της και στοχεύοντας διαρκώς στην κάλυψη των σύγχρονων επαγγελματικών αναγκών και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, υλοποιεί μέσω της νέας της πλατφόρμας MOOC, το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Εκπαιδευτικοί στην Ψηφιακή Εποχή: Εφαρμογές και Προκλήσεις των ΤΠΕ», διάρκειας 250  ωρών και 8 εβδομάδων.

Το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δεν υπάρχουν δια ζώσης συναντήσεις.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και αφού ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης (βλέπε παρακάτω), οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν επίσημη Βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης από την ΕΕΠΕΚ, η οποία θα αναγράφει το σύνολο των ωρών του προγράμματος, καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης του.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης, σε πτυχιούχους όλων των Σχολών (Θετικών, Ανθρωπιστικών, Παιδαγωγικών, Κοινωνικών επιστημών, κ.λπ.), καθώς και σε οποιουσδήποτε άλλους (Άνεργους ή/και φοιτητές όλων των ειδικοτήτων) που τους ενδιαφέρει η ενασχόληση με το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο της εκπαίδευσης και του ψηφιακού μετασχηματισμού στην εκπαίδευση.

Προϋποθέσεις για επιτυχή παρακολούθηση: τουλάχιστον 50% επιτυχία στο κουίζ ερωτήσεων κλειστού τύπου (διατίθεται προς συμπλήρωση στην πλατφόρμα μετά την παρέλευση τουλάχιστον του μισού χρονικού διαστήματος από τη συνολική διάρκεια του προγράμματος και μπορεί να επαναληφθεί σε περίπτωση αποτυχίας).

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

 

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι να ενισχύσει τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών στην αποτελεσματική χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδακτική πράξη.

 

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:

 

Α. Σε επίπεδο γνώσεων:

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

  1. Να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν βασικά ψηφιακά εργαλεία και λογισμικά που μπορούν να εφαρμοστούν στη διδασκαλία.
  2. Να κατανοήσουν τις βασικές τεχνικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική.
  3. Να ενημερωθούν για τις σύγχρονες τάσεις και προκλήσεις στη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.

 

Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

  1. Να μπορούν να δημιουργούν και να χρησιμοποιούν ψηφιακές παρουσιάσεις και πολυμέσα για τη διδασκαλία τους.
  2. Να είναι σε θέση να ενσωματώνουν διαδραστικά εργαλεία και εφαρμογές στις εκπαιδευτικές τους δραστηριότητες.
  3. Να αναπτύξουν την ικανότητα να αξιοποιούν διαδικτυακές πλατφόρμες μάθησης για τη διαχείριση και την οργάνωση της διδασκαλίας τους.

 

Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

  1. Να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στη χρήση τεχνολογίας στη διδασκαλία και την εκπαίδευση.
  2. Να δείξουν προθυμία για συνεχή εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη στον τομέα των ΤΠΕ.
  3. Να ενθαρρύνουν τους μαθητές τους να εξερευνούν και να χρησιμοποιούν τεχνολογίες για την εκμάθηση και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

ΕΝΟΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ

ΩΡΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Εισαγωγή στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)

 (Πατσίδη Αικατερίνη)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Ψηφιακές Πλατφόρμες και Εκπαιδευτικά Εργαλεία

 (Πατσίδη Αικατερίνη)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Ψηφιακή Ασφάλεια και Προστασία Δεδομένων

 (Πατσίδη Αικατερίνη)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Ενσωμάτωση ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη

 (Πατσίδη Αικατερίνη)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Διαχείριση Τεχνολογικών Ανισοτήτων

 (Πατσίδη Αικατερίνη)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Ψηφιακή Δημιουργικότητα και Καινοτομία

 (Πατσίδη Αικατερίνη)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση

 (Πατσίδη Αικατερίνη)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Ψηφιακή Συνεργασία και Ομαδική Εργασία

 (Πατσίδη Αικατερίνη)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΚΟΥΙΖ (ερωτήσεις κλειστού τύπου)

50 ΩΡΕΣ

 

ΣΥΝΟΛΟ:

250 ΩΡΕΣ

8 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ

 

Βιογραφικά Εκπαιδευτών:

Οι εισηγητές του επιμορφωτικού προγράμματος είναι μέλη της ΕΕΠΕΚ, εξειδικευμένοι  Εκπαιδευτές Ενηλίκων, με πολυετή εμπειρία στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων & της Δια Βίου Μάθησης:

 

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΤΣΙΔΗ

Η Αικατερίνη Πατσίδη είναι εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ειδικότητας ΠΕ70 Δασκάλων. Είναι συγγραφέας παιδικών βιβλίων (υπό έκδοση). Είναι κάτοχος πτυχίου του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) του μεταπτυχιακού τίτλου στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας & Πανεπιστήμιο Πάτρας) και του μεταπτυχιακού τίτλου στην Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων (Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος). Επιπρόσθετα, λόγω ετήσιων επιμορφώσεων διαθέτει εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες (Γλώσσα και Μαθηματικά), στην Διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ή και ξένης (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), στην Σχολική Ψυχολογία (Πανεπιστήμιο Πάτρας), στην Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΕΕΠΕΚ), καθώς και στη συνεργασία εκπαιδευτικών-γονέων (HARVARD UNIVERSITY). Παράλληλα έχει συμμετάσχει σε πλήθος σεμιναρίων, ημερίδων και συνεδρίων. Είναι επιμορφώτρια στο σεμινάριο «Η Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση – Το Συμπεριληπτικό Σχολείο». Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια ERASMUS+ στο εξωτερικό. Τέλος, δημιουργεί εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο και αναρτά στο διαδίκτυο.

e-mail επικοινωνίας: katepat996@gmail.com

  

Επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος: 

Αικατερίνη Πατσίδη  (katepat996@gmail.com)