Η Εφαρμογή της Συνεργατικής Μάθησης στην Εκπαίδευση: Ενίσχυση της Ομαδικότητας και της Κοινωνικής Ανάπτυξης των Μαθητών

Η Εφαρμογή της Συνεργατικής Μάθησης στην Εκπαίδευση: Ενίσχυση της Ομαδικότητας και της Κοινωνικής Ανάπτυξης των Μαθητών

Κατηγορία : Θέματα Διδακτικής


Διάστημα : 23 εβδομάδες, (600 ώρες)


Εκπαιδευτής/ες : Δρ. Χρήστος Βιδάκης,


Κόστος: Έκτακτη συνδρομή 20 €


Πρόγραμμα σπουδών : Κατεβάστε το αρχείο

Η Εφαρμογή της Συνεργατικής Μάθησης στην Εκπαίδευση: Ενίσχυση της Ομαδικότητας και της Κοινωνικής Ανάπτυξης των Μαθητών

Περιγραφή:

Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), συνεχίζοντας τις δράσεις της στον τομέα της επιμόρφωσης των μελών της και στοχεύοντας διαρκώς στην κάλυψη των σύγχρονων επαγγελματικών αναγκών και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, υλοποιεί μέσω της νέας της πλατφόρμας MOOC, το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Η Εφαρμογή της Συνεργατικής Μάθησης στην Εκπαίδευση: Ενίσχυση της Ομαδικότητας και της Κοινωνικής Ανάπτυξης των Μαθητών», διάρκειας 600 ωρών και 23 εβδομάδων.

Το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δεν υπάρχουν δια ζώσης συναντήσεις.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και αφού ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης (βλέπε παρακάτω), οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν επίσημη Βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης από την ΕΕΠΕΚ, η οποία θα αναγράφει το σύνολο των ωρών του προγράμματος, καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης του.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης, σε πτυχιούχους όλων των Σχολών (Θετικών, Ανθρωπιστικών, Παιδαγωγικών, Κοινωνικών επιστημών, κ.λπ.), καθώς και σε οποιουσδήποτε άλλους (Άνεργους ή/και φοιτητές όλων των ειδικοτήτων) που τους ενδιαφέρει η ενασχόληση με το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο τις Επιστήμες της Αγωγής, με έμφαση στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία και Διδακτική.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Ο σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η κατανόηση, η ενσωμάτωση και η εφαρμογή των αρχών της συνεργατικής μάθησης στην εκπαιδευτική πράξη. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στη δημιουργία ενός συμμετοχικού και συμπεριληπτικού μαθησιακού περιβάλλοντος, ενισχύοντας την ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, την αξιοποίηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και τη χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, με στόχο τη βέλτιστη μαθησιακή εμπειρία για όλους τους μαθητές.

 

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:

 

Α. Σε επίπεδο γνώσεων:

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

  1. Κατανόηση των θεωρητικών βάσεων της συνεργατικής μάθησης, όπως ο κοινωνικός εποικοδομισμός (Vygotsky) και άλλες συναφείς θεωρίες (Piaget, Bruner, Dewey).
  2. Εξοικείωση με τις σύγχρονες τάσεις και πρακτικές της συνεργατικής μάθησης, συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας και της διαφοροποίησης.
  3. Απόκτηση γνώσεων σχετικά με την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών μέσω συνεργατικών πρακτικών.
  4. Κατανόηση των βασικών αρχών και στρατηγικών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της συμπερίληψης.
  5. Ανάπτυξη δεξιοτήτων αξιολόγησης συνεργατικών δραστηριοτήτων και παροχής ανατροφοδότησης.

 

Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

  1. Ικανότητα σχεδιασμού και υλοποίησης συνεργατικών δραστηριοτήτων σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, όπως η γλώσσα, τα μαθηματικά, οι φυσικές και κοινωνικές επιστήμες, και οι τέχνες.
  2. Ανάπτυξη δεξιοτήτων διευκόλυνσης, υποστήριξης και διαχείρισης ομάδων μαθητών κατά την εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης.
  3. Εφαρμογή πρακτικών που ενισχύουν τη συναισθηματική νοημοσύνη, την ομαδική συνοχή και την ψυχοκοινωνική ευημερία.
  4. Ικανότητα διαχείρισης συγκρούσεων και αντιμετώπισης προκλήσεων στη συνεργατική μάθηση.
  5. Χρήση διαφοροποιημένων προσεγγίσεων και ψηφιακών εργαλείων για την υποστήριξη μαθητών με διαφορετικές ανάγκες και υπόβαθρα.

 

Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

  1. Καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στη συνεργασία και τη συμπερίληψη στο σχολικό περιβάλλον.
  2. Ενίσχυση του αισθήματος ευθύνης για τη δημιουργία ασφαλούς, υποστηρικτικού και συμμετοχικού κλίματος μάθησης.
  3. Προαγωγή της ενσυναίσθησης, του σεβασμού στη διαφορετικότητα και της αποδοχής μεταξύ των μαθητών.
  4. Υιοθέτηση πρακτικών συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης και αναστοχασμού για τη βελτίωση της διδασκαλίας.
  5. Δέσμευση για την ενίσχυση της ομαδικής ευημερίας και της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης όλων των μαθητών.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ

ΩΡΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ

Θεωρητικές Βάσεις της Συνεργατικής Μάθησης

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Κοινωνικός Εποικοδομισμός και η Εφαρμογή του

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Άλλες Σχετικές Θεωρίες Μάθησης

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

2 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Ιστορική Αναδρομή και Σύγχρονες Τάσεις

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

3 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Συνεργατική Μάθηση vs Άλλες Προσεγγίσεις

 Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

4 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Κοινωνική και Συναισθηματική Ανάπτυξη μέσω της Συνεργασίας

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

5 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Καλλιέργεια Συναισθηματικής Νοημοσύνης

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

6 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Ψυχολογικές Διαστάσεις της Συνεργασίας

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

7 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Ενδυνάμωση της Συναισθηματικής Ανθεκτικότητας και της Ομαδικής Ευημερίας

 Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

8 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Σχεδιασμός και Υλοποίηση Συνεργατικών Δραστηριοτήτων

ΕΝΟΤΗΤΑ 9: Δραστηριότητες για την Γλώσσα και την Λογοτεχνία

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

9 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 10: Δραστηριότητες για τα Μαθηματικά

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

10 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 11: Δραστηριότητες για τις Φυσικές Επιστήμες

 Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

11 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 12: Δραστηριότητες για τις Κοινωνικές Επιστήμες

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

12 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 13: Δραστηριότητες για τις Τέχνες  

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

13 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 14: Διαδικασίες και Ρόλοι  

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

14 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού στη Συνεργατική Μάθηση

ΕΝΟΤΗΤΑ 15: Διευκόλυνση και Υποστήριξη

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

15 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 16: Διαχείριση Συγκρούσεων και Προκλήσεων

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

16 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 17: Εκπαίδευση των Μαθητών για Συνεργασία

 Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

17 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 18: Συνεργατική Μάθηση και Συμπερίληψη  

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

18 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Συνεργατική Μάθηση, Διαφοροποίηση & Αξιολόγηση

ΕΝΟΤΗΤΑ 19: Θεωρητικές Βάσεις Βασικές Αρχές & Σχεδιασμός

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

19 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 20: Σχεδιασμός και Εφαρμογή

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

20 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 21: Αξιολόγηση και Ανατροφοδότηση

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

21 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 22: Συμπερίληψη και Επαγγελματική Ανάπτυξη

Εκπαιδευτής: Δρ. Χρήστος Βιδάκης

25 ΩΡΕΣ

22 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Τελικό κουίζ

50 ΩΡΕΣ

23 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΣΥΝΟΛΟ:

600 ΩΡΕΣ

23 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ

Βιογραφικά Εκπαιδευτών:

Ο εισηγητής του επιμορφωτικού προγράμματος είναι μέλος της ΕΕΠΕΚ, εξειδικευμένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων, με πολυετή εμπειρία στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων & της Δια Βίου Μάθησης.

 

Δρ. Χρήστος  Βιδάκης 

Ο Δρ. Χρήστος Δ. Βιδάκης (ΠΕ70) κατέχει τη θέση του Συμβούλου Εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΠΕ) Πιερίας. Διαθέτει πλούσιο συγγραφικό έργο, με δύο (2) προσωπικές εκδόσεις και τριάντα (30) δημοσιεύσεις σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων, με θεματική εστίαση στη συμβουλευτική και τη συνεργατική παιδαγωγική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Έχει πολυετή διδακτική εμπειρία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έχει προσφέρει τις υπηρεσίες του ως επιστημονικός σύμβουλος και επιμορφωτής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (M.A.) στη Διοίκηση και Διασφάλιση Ποιότητας Σχολικών Μονάδων από το Technische Universität Kaiserslautern (Γερμανία) και πτυχιούχος της Ανωτάτης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), με εξειδίκευση στη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Το 2020 αναγορεύτηκε διδάκτορας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας) με αντικείμενο διδακτορικής διατριβής τη «Συνεργασία Εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας. Τον Νοέμβριο του 2024 ολοκλήρωσε Μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας (Med) με Τίτλο στις «Ψηφιακές και Ήπιες Δεξιότητες στις Επιστήμες της Αγωγής», ενισχύοντας τις γνώσεις μου στις νέες τεχνολογίες.

 

Επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος: 

Δρ. Χρήστος Βιδάκης  (christosvidakis@gmail.com)

Photo by Yan Krukau @ pexels.com