Ερευνητική Μεθοδολογία: Οργάνωση Έρευνας και Συγγραφής Επιστημονικής Εργασίας

Ερευνητική Μεθοδολογία: Οργάνωση Έρευνας και Συγγραφής Επιστημονικής Εργασίας

Κατηγορία : Άλλοι τομείς


Διάστημα : 5 εβδομάδες, (60 ώρες)


Εκπαιδευτής/ες : Παπαδοπούλου Ειρήνη,


Κόστος: Έκτακτη συνδρομή 20 €


Πρόγραμμα σπουδών : Κατεβάστε το αρχείο

Ερευνητική Μεθοδολογία: Οργάνωση Έρευνας και Συγγραφής Επιστημονικής Εργασίας

Περιγραφή:

Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), συνεχίζοντας τη δράση της στον τομέα της διοργάνωσης σεμιναρίων  και στοχεύοντας διαρκώς στην κάλυψη των σύγχρονων επαγγελματικών αναγκών και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, σχεδίασε και οργάνωσε την υλοποίηση του επιμορφωτικού προγράμματος «ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ», διάρκειας 60 ωρών.

Το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και αφού ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης, οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν επίσημη Βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης από την ΕΕΠΕΚ.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης, σε πτυχιούχους όλων των Σχολών (Θετικών, Ανθρωπιστικών, Παιδαγωγικών, Κοινωνικών επιστημών, κ.λπ.), καθώς και σε οποιουσδήποτε άλλους (Άνεργους ή/και φοιτητές όλων των ειδικοτήτων), που τους ενδιαφέρει η ενασχόληση με το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο της μεθοδολογίας της έρευνας και της συγγραφής επιστημονικής εργασίας.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι να εμπεδώσουν οι συμμετέχοντες τις γενικές αρχές και τους κανόνες συγγραφής μιας επιστημονικής εργασίας (άρθρο σε συνέδριο/μεταπτυχιακή εργασία/εργασία ΕΑΠ / διδακτορική διατριβή) καθώς και να εξοικειωθούν με τη μέθοδο έρευνας στις ερευνητικές εργασίες.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:

Α. Σε επίπεδο γνώσεων:

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

  1. Εξοικειωθούν με τη δομή μιας επιστημονικής εργασίας ή ενός επιστημονικού άρθρου για συνέδριο.
  2. Αντιληφθούν βασικούς κανόνες σύνταξης βιβλιογραφίας και δημιουργίας παραπομπών.
  3. Αντιληφθούν τα βασικά βήματα μελέτης και οργάνωσης των ιδεών σε ένα επιστημονικό κείμενο.
  4. Αντιληφθούν σε τι συνίσταται η λογοκλοπή και πως αποφεύγεται.

 

Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

  1. Αναζητήσουν μόνοι τους τις πηγές που είναι απαραίτητες για να οργανώσουν την επιστημονική εργασία τους.
  2. Αποδελτιώνουν πληροφορίες με έναν ικανοποιητικό τρόπο με χειροκίνητα ή και ηλεκτρονικά μέσα αποδελτίωσης και οργάνωσης πληροφοριών.
  3. Χρησιμοποιούν με άνεση εργαλεία αναζήτησης επιστημονικών άρθρων και βιβλίων π.χ. ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες, δια-δανεισμοί, επεξεργασία αρχείων pdfκαι άλλων.
  4. Συντάσσουν βιβλιογραφία και παραπομπές με τον επίσημο και διεθνώς αναγνωρίσιμο τρόπο.

 

Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

  1. Εργάζονται συστηματικά και μεθοδικά για την ολοκλήρωση ενός προσωπικού τους πονήματος.
  2. Απαλλάσσονται από την αγωνία της κριτικής που θα δεχτούν για τη δομή και το περιεχόμενο του άρθρου/εργασίας τους, διότι θα γνωρίζουν τους κανόνες συγγραφής επιστημονικού άρθρου.
  3. Συνεργάζονται με την ομάδα που εργάζεται πάνω στο ίδιο θέμα.
  4. Αντιληφθούν ότι ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους το ζήτημα της συγγραφής επιστημονικής εργασίας είναι κοινό για πολλούς ενήλικες που θέλουν να εξελίξουν την καριέρα τους.

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

1η Ενότητα - Εβδομάδα 1η:Διάκριση βασικών φιλοσοφικών θεωριών για την ερμηνεία του κειμένου/Τρόποι ανάγνωσης κειμένου/Ιστορία των κοινωνικών επιστημών/Επιστημονικά μοντέλα.

2η Ενότητα - Εβδομάδα 2η:Μέθοδοι συλλογής δεδομένων στις ερμηνευτικές επιστήμες.

3η Ενότητα - Εβδομάδα 3η:Δομή επιστημονικής εργασίας/Βιβλιογραφικές παραπομπές/Σύνταξη βιβλιογραφίας.

4η Ενότητα - Εβδομάδα 4η: Ζητήματα λογοκλοπής/Κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων/Ηλεκτρονικά εργαλεία έρευνας στις ερμηνευτικές επιστήμες.

5η Ενότητα - Εβδομάδα 5η:Εκπόνηση τελικής εργασίας.

 

Βιογραφικό Εκπαιδεύτριας:

Οι εισηγητές του επιμορφωτικού προγράμματος είναι μέλη της ΕΕΠΕΚ, εξειδικευμένοι  Εκπαιδευτές Ενηλίκων, με πολυετή εμπειρία στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων & της Δια Βίου Μάθησης:

 

Παπαδοπούλου Ειρήνη

Αποφοίτησα από το τμήμα ελληνικής φιλολογίας με κλασική ειδίκευση στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το 2006. Την ίδια χρονιά, συνέχισα τις σπουδές μου στο ίδιο τμήμα και απέκτησα το Μεταπτυχιακό μου Δίπλωμα στην αρχαία ελληνική και λατινική φιλολογία το 2008. Έπειτα, εκπόνησα τη διδακτορική μου διατριβή με θέμα: «Όψεις σιωπής στο δράμα του Ευριπίδη» με επόπτη τον καθηγητή ελληνικής φιλολογίας, Δανιήλ Ιακώβ. Απέκτησα το Διδακτορικό μου Δίπλωμα το 2016. Έχω διδάξει μεθοδολογία έρευνας στο Μεταπτυχιακό Σεμινάριο του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του ΑΠΘ. Υπήρξα, επίσης, επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Εργάζομαι συστηματικά από το 2006 στην ιδιωτική μέση εκπαίδευση και στην εκπαίδευση ενηλίκων καθώς και σε εκδοτικούς οίκους ως επιμελήτρια εκδόσεων. Άρθρα μου έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Έχω επίσης παρουσιάσει ανακοινώσεις μου σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια.

Επικοινωνία: irpapadopoulou@gmail.com

 

Image by Markus Winkler from Pixabay