Επαγγελματική Ανάπτυξη και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών

Επαγγελματική Ανάπτυξη και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών

Κατηγορία : Άλλοι τομείς


Διάστημα : 14 εβδομάδες, (350 ώρες)


Εκπαιδευτής/ες : Χριστίνα Τσαλίκη, Καλλιόπη Λαζαρίδου, Χατζηαντωνίου Ξερουδάκη Παρασκευή, Αμαλία Φιλιππάκη, Καλλιόπη Γεροστέργιου,


Πρόγραμμα σπουδών : Κατεβάστε το αρχείο

Κατάσταση : Ενεργό Κόστος: Πληρωμή έκτακτης συνδρομής μέλους ΕΕΠΕΚ 20 €

Επαγγελματική Ανάπτυξη και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών

Περιγραφή:

Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), συνεχίζοντας τη δράση της στον τομέα της διοργάνωσης σεμιναρίων  και στοχεύοντας διαρκώς στην κάλυψη των σύγχρονων επαγγελματικών αναγκών και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, σχεδίασε και οργάνωσε την υλοποίηση του επιμορφωτικού προγράμματος «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ», διάρκειας 350 ωρών.

Το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και, αφού ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης, οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν επίσημη Βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης από την ΕΕΠΕΚ. 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης, σε πτυχιούχους όλων των Σχολών (Θετικών, Ανθρωπιστικών, Παιδαγωγικών, Κοινωνικών επιστημών, κ.λπ.), καθώς και σε οποιουσδήποτε άλλους

(Άνεργους ή/και φοιτητές όλων των ειδικοτήτων) που τους ενδιαφέρει η ενασχόληση με το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο της Επαγγελματικής Ανάπτυξη και Ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η παροχή υψηλού επιπέδου κατάρτισης σε θέματα που άπτονται της Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών. Μέσω του επιμορφωτικού προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι θα εξοικειωθούν σ’ ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας, στο πλαίσιο της  Επαγγελματικής ανάπτυξη και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και θα έχουν τη δυνατότητα να μοιράζονται τις απόψεις τους με τους επιμορφωτές του προγράμματος καθώς και άλλους εκπαιδευόμενους μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:

Α. Σε επίπεδο γνώσεων:

  Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

  1. Προσεγγίζουν εννοιολογικά τους όρους που μελετώνται ανά εκπαιδευτική ενότητα.
  2. Διακρίνουν και να αναγνωρίζουν τα διάφορα είδη προγραμμάτων, στρατηγικών και μέσων που σχετίζονται με την επαγγελματική ανάπτυξη και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.
  3. Να αναγνωρίζουν τις βασικές αρχές που διέπουν τις πρακτικές επαγγελματικής ανάπτυξης και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών.

Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

  1. Αντιληφθούν τη σημασία της υλοποίησης  προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.
  2. Γνωρίσουν το θεσμό του μέντορα και τη σχέση του με την επαγγελματική ανάπτυξη και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.
  3. Εξοικειωθούν με τη παρατήρηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας μέσω της χρήσης εργαλείων παρατήρησης, στο πλαίσιο της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.
  4. Χρησιμοποιούν  την έρευνα δράσης ως εργαλείο  διαμόρφωσης  συλλογικής σχολικής κουλτούρας με στόχο την επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.
  5. Να χρησιμοποιούν την επαγγελματική συμβουλευτική ως μέσω ανάπτυξης της επαγγελματικής τους προσωπικότητας

Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

1. Να επιδιώκουν την επαγγελματική ανάπτυξή και ενδυνάμωσή τους ως εκπαιδευτικοί.
2. Να διαχειρίζονται τεχνικές και μέσα για την επιτυχή οργάνωση προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης και ενδυνάμωσης.
3. Να αναπτύσσουν και να διαχειρίζονται ικανότητες και δεξιότητες επικοινωνίας με σκοπό την επαγγελματική τους ανάπτυξη και ικανοποίηση.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

ΕΝΟΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών.
(Χριστίνα Τσαλίκη)
1.1 Εισαγωγή και αποσαφήνιση των εννοιών της Επαγγελματικής Ανάπτυξης (ΕΑ) και της Επαγγελματικής Μάθησης εκπαιδευτικών.
1.2 Η σημασία των προγραμμάτων Επαγγελματικής Ανάπτυξης εκπαιδευτικών.
1.3 Σχεδιαστικοί παράγοντες και χαρακτηριστικά αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων Επαγγελματικής Ανάπτυξης εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών (ΦΕ).
1.4 Ο ρόλος της μη τυπικής εκπαίδευσης ΦΕ στην Επαγγελματική Ανάπτυξη.
1.5 Ο εκπαιδευτικός ως σημαντική παράμετρος αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων Επαγγελματικής Ανάπτυξης -η σημασία των αναγκών και της στάσης των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών.
1.6 Προκλήσεις και δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα προγράμματα Επαγγελματικής Ανάπτυξης εκπαιδευτικών.

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Μέντορας και επαγγελματική ανάπτυξη Εκπαιδευτικών.
(Καλλιόπη Λαζαρίδου)
2.1 Ο επαγγελματισμός των εκπαιδευτικών και η ενδοσχολική στήριξή του.
2.2 Παράμετροι υλοποίησης της μεντορικής σχέσης.
2.3 Ο θεσμός του μέντορα στην πράξη.

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Η Παρακολούθηση Διδασκαλίας ως Σύγχρονη Στρατηγική Διαμορφωτικής Αξιολόγησης στο πλαίσιο της Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών.
Παρασκευή (Εύη) Χατζηαντωνίου Ξερουδάκη)
3.1 Εισαγωγή στην αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών εντός της σχολικής μονάδας, ως εργαλείου της Επαγγελματικής τους Ανάπτυξης.
3.2 Σύγχρονες στρατηγικές αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
3.3 Η παρακολούθηση διδασκαλίας, ως εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης.
3.4 Μέθοδοι και διαδικασία παρατήρησης της διδασκαλίας.
3.5 Εργαλεία και μέσα παρατήρησης της διδασκαλίας στο σχολικό πλαίσιο.

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Η ΕΡΕΥΝΑ - ΔΡΑΣΗ ως ερευνητική και διδακτική πρακτική για την διαμόρφωση μια συλλογικής σχολικής κουλτούρας με στόχο την επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.
(Αμαλία Φιλιππάκη)
4.1 Ο αναστοχασμός του εκπαιδευτικού έργου ως παράγοντας επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού.
4.2 Η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσα από την Έρευνα – Δράση.

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Ενδυνάμωση του ρόλου του εκπαιδευτικού μέσα από τη συμβουλευτική προσανατολισμού.
(Καλλιόπη (Κέλλυ) Γεροστέργιου)
5.1 Η Επαγγελματική Συμβουλευτική και ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Ανάπτυξη Επαγγελματικής Προσωπικότητας.
5.2 Σχεδιασμός Καριέρας – Απολογισμός Προσόντων.
5.3 Δια βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας – Βιωματικές Ασκήσεις

Βιογραφικά Εκπαιδευτών:

Οι εισηγητές του επιμορφωτικού προγράμματος είναι μέλη της ΕΕΠΕΚ, εξειδικευμένοι  Εκπαιδευτές Ενηλίκων, με πολυετή εμπειρία στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων & της Δια Βίου Μάθησης:

 

Χατζηαντωνίου - Ξερουδάκη Παρασκευή (Εύη)

 Η Παρασκευή Χατζηαντωνίου-Ξερουδάκη, είναι εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ70. Εργάζεται στη δημόσια εκπαίδευση από το 2007 μέχρι και σήμερα. Τα έτη 2015 μέχρι και 2018 διετέλεσε γραμματέας του ΠΥΣΠΕ Ν. Ρεθύμνου. Από το 2020 μέχρι και το 2022 εργάστηκε με απόσπαση στην Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης. Ν. Ρεθύμνου, στο Τμήμα Γ’ Προσωπικού. Είναι κάτοχος πτυχίου του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στις Επιστήμες Αγωγής της Σχολής Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Έχει παρακολουθήσει ετήσια σεμινάρια του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ του Πανεπιστημίου Αιγαίου με θέμα «Εξειδίκευση στη Συμβουλευτική» και του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με θέμα «Εποπτεία (Mentoring) Καθοδήγηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση». Το ερευνητικό της ενδιαφέρον εστιάζεται στη διαμορφωτική αξιολόγηση, στην παρατήρηση διδασκαλίας και την επιμόρφωση - επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών εντός της σχολικής μονάδας. Είναι ενεργό μέλος της ΕΕΠΕΚ από τον Απρίλιο του 2020. (e-mail εκπαιδευτή:evi.hadjiantoniou@gmail.com)

 

Τσαλίκη Χριστίνα

Η Χριστίνα Τσαλίκη είναι εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ70) και κάτοχοςμεταπτυχιακού (Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.) και διδακτορικού διπλώματος του ΠανεπιστημίουΔυτικήςΜακεδονίας(Π.Δ.Μ.)στη Διδακτική ΦυσικώνΕπιστημών. Είναιεπίσηςκάτοχοςπιστοποιητικούεξειδίκευσηςμεθέματη«ΔιοίκησηΕκπαιδευτικώνΟργανισμών και Καινοτομίες» της Επιτροπής Ερευνών και του δικτύου «Διοίκησηστην   Εκπαίδευση»τουΠανεπιστημίουΜακεδονίαςκαθώςκαιτουπρογράμματος «Εποπτεία(Mentoring)ΚαθοδήγησηκαιΑξιολόγησηστηνΕκπαίδευση»του   προαναφερθέντοςιδρύματοςσεσυνεργασίαμετηνΕΕΠΕΚ.Απότο2012υπηρετείωςΥπεύθυνητωνπρογραμμάτωνΠεριβαλλοντικήςΕκπαίδευσης(Π.Ε.)πουυλοποιούνταιστα σχολεία της Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Σε αυτό το πλαίσιο έχειπαρακολουθήσει,οργανώσει,καισυμμετείχεμεεισηγήσειςσεπολυάριθμαεπιμορφωτικά σεμινάρια υποστήριξης εκπαιδευτικών καθώς και στις ΣυντονιστικέςΕπιτροπέςΤοπικώνκαιΠεριφερειακώνΘεματικώνΔικτύωνΠεριβαλλοντικήςΕκπαίδευσης. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη διδακτική ΦυσικώνΕπιστημών, στην Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών, σε θέματα μη τυπικήςΕκπαίδευσηςκαιεφαρμογήςπρογραμμάτωνΠ.Ε.στηνπροσχολικήκαιδημοτικήεκπαίδευση.Συμμετείχεωςερευνήτριασταερευνητικάπρογράμματα(ScienceTeacherEducation)καιSTI(ScienceTeachers’Inquiry)τουΠ.Δ.Μ.Έχεισυμμετάσχεικαιδημοσιεύσειεργασίεςσεπολυάριθμαελληνικάκαιδιεθνήεπιστημονικάσυνέδρια.

( tsalikix@gmail.com)

 

Λαζαρίδου Καλλιόπη

 Η Καλλιόπη Λαζαρίδου εργάζεται από το 2005 ως φιλόλογος στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πέρα από τις σπουδές στη Φιλολογία σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο (ΑΠΘ και ΑΠΚυ), είναι απόφοιτος του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΠΑΜΑΚ και του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εκπαίδευση Ενηλίκων» του ΕΑΠ και υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος Κινηματογράφου ΑΠΘ. Είναι επιμορφώτρια εκπαιδευτικών σε προγράμματα του ΙΕΠ, της κοινότητας των Ελλήνων εκπαιδευτικών του etwinning και της κοινότητας Moodle. Έχει συνεργαστεί με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας για τη δημιουργία πρωτότυπης μεθοδολογίας εκπαιδευτικών σεναρίων κι έχει συμμετάσχει σε συνέδρια με εισηγήσεις για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση. (kalliopilaz@gmail.com  )

 

 

Φιλιππάκη Αμαλία

Η Φιλιππάκη Αμαλία είναι εκπαιδευτικός, κλάδου ΠΕ70. Έχει 27 περίπου έτη συνολικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας σε δημόσια σχολεία Γενικής και Ειδικής Αγωγής. Έχει υπηρετήσει 8 χρόνια ως Υποδιευθύντρια Α΄ βάθμιου Κύκλου στο Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας Ηρακλείου (2010 – 2018). Από το 2018 έως σήμερα κατέχει τη θέση της Συντονίστριας Εκπαίδευσης για την Αειφορία στο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης. Κατέχει Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών με Ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση & Ειδική Αγωγή από το Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης, καθώς και Διδακτορικό Δίπλωμα στην Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία από το ίδιο τμήμα. Επίσης έχει, παρουσιάσει εισηγήσεις σε 19 Πανελλήνια και Διεθνή Συνέδρια καθώς και σε πολλά Σεμινάρια και Ημερίδες Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Έχει δημοσιεύσεις σε 18 επιστημονικά άρθρα σε ελληνικά και διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά καθώς και σε Συλλογικούς Τόμους Πρακτικών Συνεδρίων. ‘Έχει συμμετάσχει ως επιμορφώτρια σε προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών του πρώην Π.Ε.Κ.. καθώς και του Ι.Ε.Π. Επίσης, έχει οργανώσει και υλοποιήσει ως εμψυχώτρια αρκετά βιωματικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς και συντονίσει αρκετά προγράμματα Erasmus+, Copernicus, Pestalozzi, Teachers4Europe, κ.α..(  afilippaki@edc.uoc.gr  )

 

Γεροστέργιου Καλλιόπη (Κέλλυ)

Η Κέλλυ Γεροστέργιου, είναι Υπ. Διδάκτωρ Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο ΑΠΘ. Είναι πτυχιούχος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΠΑ.ΜΑΚ., με ειδίκευση στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και κάτοχος Μεταπτυχιακού από το ΤΕΠΑΕΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με ειδίκευση σε θέματα "Φύλου και Νέων Εκπαιδευτικών και Εργασιακών Περιβαλλόντων στην Κοινωνία της Πληροφορίας". Επιπλέον, είναι Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ενηλίκων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Εργάζεται ως Προϊσταμένη του Τμήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης της Περ/κης Δ/νσης της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) Θεσσαλίας. Διαθέτει 19 έτη επαγγελματικής εμπειρίας ως Στέλεχος Διεύθυνσης δημοσίων και ιδιωτικών φορέων παροχής εκπαίδευσης ενηλίκων, επαγγελματικής κατάρτισης και συμβουλευτικής προσανατολισμού, είναι κάτοχος εκπαιδευτικής επάρκειας, πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ, αξιολογήτρια στις Εξετάσεις Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της μη Τυπικής Εκπαίδευσης του ΕΟΠΠΕΠ και μέλος επιστημονικών, επαγγελματικών και πολιτιστικών ενώσεων. Επιπλέον, είναι μέλος της Επιστημονικής Ομάδας του Πανεπιστημίου των Πολιτών του Δήμου Λαρισαίων και Συντονίστρια του Πυλώνα «Μάθηση και Αγορά Εργασίας», στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης «Λάρισα, η πόλη που μαθαίνει».

Έχει συμμετάσχει σε διακρατικές συνεργασίες για την εκπαίδευση ενηλίκων και επαγγελματική κατάρτιση, την ενδυνάμωση νέων, την καταπολέμηση κοινωνικού αποκλεισμού, αλλά και σε επιστημονικά συνέδρια σχετικά με εκπαίδευση ενηλίκων και συμβουλευτική προσανατολισμού. Έχει συγγράψει εκπαιδευτικά εγχειρίδια για συμβούλους απασχόλησης και εκπαιδευτές ενηλίκων και συμμετέχει σε δράσεις για αυτοβελτίωση σπουδαστών και εκπαιδευτικών. Διαθέτει πλήθος ωρών επιμόρφωσης σε θέματα σχετικά με εκπαίδευση ενηλίκων, κριτική παιδαγωγική, επαγγελματική συμβουλευτική, coaching, mentoring, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ειδική αγωγή, διαπολιτισμική εκπαίδευση, κοινωνική οικονομία. ( kgerost@yahoo.gr).

Επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος: 

Παρασκευή (Εύη) Χατζηαντωνίου-Ξερουδάκη (e-mail:  evi.hadjiantoniou@gmail.com )

[Φωτογραφία από fauxels: https://www.pexels.com/el-gr/photo/3184325/]