Ειδικά θέματα γενικής εκπαίδευσης

Ειδικά θέματα γενικής εκπαίδευσης

Κατηγορία : Παιδαγωγικά


Διάστημα : 16 εβδομάδες, (400 ώρες)


Εκπαιδευτής/ες : Ηλιοπούλου Μάρθα, Κατσικά Κατερίνα, Στέλλα Χαντζή, Όλγα Μούστου,


Κόστος: Έκτακτη συνδρομή 20 €


Πρόγραμμα σπουδών : Κατεβάστε το αρχείο

Ειδικά θέματα γενικής εκπαίδευσης

Περιγραφή:

Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), συνεχίζοντας τις δράσεις της στον τομέα της επιμόρφωσης των μελών της και στοχεύοντας διαρκώς στην κάλυψη των σύγχρονων επαγγελματικών αναγκών και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, υλοποιεί μέσω της νέας της πλατφόρμας MOOC, το επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ», διάρκειας 400 ωρών.

Το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και, αφού ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης, οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν επίσημη Βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης από την ΕΕΠΕΚ. 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης, σε πτυχιούχους όλων των Σχολών (Θετικών, Ανθρωπιστικών, Παιδαγωγικών, Κοινωνικών επιστημών, κ.λπ.), καθώς και σε οποιουσδήποτε άλλους

(Άνεργους ή/και φοιτητές όλων των ειδικοτήτων) που τους ενδιαφέρει η ενασχόληση με το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο της Παιδαγωγικής.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι  να καλλιεργήσει στους επιμορφωμένους τις απαραίτητες δεξιότητες για ειδικά θέματα  της γενικής εκπαίδευσης.

 

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:

 

Α. Σε επίπεδο γνώσεων:

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν:

  1. Να γνωρίσουν ειδικά θέμα της γενικής αγωγής.
  2. Να μάθουν για τη διαμεσολάβηση.
  3. Να αναλύσουν το περιεχόμενο και τους παράγοντες της σχολικής βίας
  4. Να μελετήσουν τους παράγοντες της συναισθηματικής νοημοσύνης.
  5. Να αναγνωρίσουν την έννοια της διαφορετικότητας.
  6. Να κατανοήσουν τις βασικές αρχές των ψηφιακών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
  7. Να κατανοήσουν πως οι ψηφιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες μπορούν να βελτιώσουν τη διδασκαλία και τη μάθηση.
  8. Να προσδιορίζουν και να αξιολογούν τα διάφορα τεχνολογικά εργαλεία και πλατφόρμες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ψηφιακών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
  9. Να αναγνωρίζουν τη σημασία της δημιουργίας -προσβάσιμων και χωρίς αποκλεισμούς- ψηφιακών εκπαιδευτών δραστηριοτήτων.

 

Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:

  1. Να κατανοήσουν τη σημασία της σχολικής διαμεσολάβησης.
  2. Να συνειδητοποιήσουν τα στοιχεία που σχετίζονται με την έννοια της διαφορετικότητας.
  3. Να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν αποτελεσματικές ψηφιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού, της δημιουργίας πρωτοτύπων
  4. Να χρησιμοποιούν τεχνολογικά εργαλεία και πλατφόρμες για τη δημιουργία ελκυστικών και διαδραστικών ψηφιακών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
  5. Να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των ψηφιακών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
  6. Να εφαρμόζουν τις ψηφιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε ποικίλα εκπαιδευτικά πλαίσια.

 

Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν:

  1. Να αποκτήσουν μία διευρυμένη οπτική στη διαφορετικότητα.
  2. Να μάθουν τεχνικές εφαρμογής σε ειδικά θέμα της παιδαγωγικής.
  3. Να αναπτύξουν μια μαθητοκεντρική στάση απέναντι στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη ψηφιακών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
  4. Να καλλιεργήσουν μια νοοτροπία ανάπτυξης και προθυμίας πειραματισμού προκειμένου να δημιουργήσουν αποτελεσματικές ψηφιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
  5. Να αναπτύξουν μια δέσμευση για τη δημιουργία προσβάσιμων και χωρίς αποκλεισμούς ψηφιακών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που καλύπτουν τις ανάγκες όλων των μαθητών….

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

ΕΝΟΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1:

Εισαγωγή στη Σχολική Διαμεσολάβηση

1.1 Έννοια ΔιαμεσολάβησηςΣτάδια Διαμεσολάβησης

1.2 Πλαίσια στα οποία έχει εφαρμοστεί

1.3 Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών ως διαμεσολαβητές

1.4 Εκπαίδευση μαθητών ως διαμεσολαβητές

1.5 Παιχνίδια Ρόλων

(Ηλιοπούλου Μάρθα)

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 2:

Σχολική Βία- Σχολικός Εκφοβισμός και Σχολική Διαμεσολάβηση

2.1 Έννοια σχολικής βίας

2.2 Παράγοντες που την προκαλούν και οι επιπτώσεις της

2.3 Διαχείριση βίας εντός σχολικού πλαισίου

2.4 Τρόποι διαμεσολάβησης των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων σχολικών μελών

2.5 Φύλλο εργασίας - Καταιγισμός ιδεών

(Ηλιοπούλου Μάρθα)

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 3:

Αναγνώριση- Έκφραση –Διαχείριση Συναισθημάτων και Σχολική Διαμεσολάβηση

3.1 Ανάλυση Συναισθηματικής Νοημοσύνης

3.2 Τεχνικές ανάπτυξης δεξιοτήτων

3.3 Εξάσκηση σε τεχνικές και δραστηριότητες ως προς τη διαχείριση συναισθημάτων που προκύπτουν από συγκρούσεις

3.4 Μελέτη Περίπτωσης

3.5 Φύλλο Εργασίας - Καταιγισμός ιδεών

(Ηλιοπούλου Μάρθα)

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 4:

Αποδοχή του Άλλου – Σεβασμός στο διαφορετικό

4.1Αναγνώριση έννοιας διαφορετικότητας

4.2Αποσαφήνιση όρων προκατάληψη, στερεότυπα, ρατσισμός, διακρίσεις

4.3Διαδικασία εκπαίδευσης μαθητών στην ανάπτυξη αξιών

4.5Δραστηριότητες- Παιχνίδι ρόλων

4.6Μελέτη Περίπτωσης

4.7 Φύλλο Εργασίας - Καταιγισμός ιδεών

(Ηλιοπούλου Μάρθα)

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Ανεστραμμένη τάξη (flippedclassroom)

5.1 Εισαγωγή στην έννοια της ανεστραμμένης τάξης

5.2 Προετοιμασία και προτάσεις εφαρμογής

5.3. Οφέλη- Προβληματισμοί

5.4. Φύλλο εργασίας- Καταιγισμός ιδεών

(Κατσικά Κατερίνα)

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Κοινωνικά δίκτυα και εκπαίδευση

6.1. Εισαγωγή στην έννοια των κοινωνικών δικτύων

6.2. Χρήση κοινωνικών δικτύων στην εκπαιδευτική διαδικασία

6.3. Κοινωνικά δίκτυα και δια ζώσης εκπαίδευση

6.4. Κοινωνικά δίκτυα και εξ’αποστάσεως εκπαίδευση

6.5. Οφέλη- Προβληματισμοί

6.6. Φύλλο εργασίας- Καταιγισμός ιδεών

(Κατσικά Κατερίνα)

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Εισαγωγή στην Κριτική Σκέψη

1.1 Ορισμός, Δομή & Ανάλυση της κριτικής σκέψης

1.2 Ταξινομίες κριτικής σκέψης

1.3 Θεωρίες μάθησης και κριτική σκέψη

1.4 Η κριτική σκέψη στην κοινωνία /Το παιδαγωγικό κίνημα της κριτικής σκέψης

Στέλλα Χαντζή

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Η Κριτική Σκέψη στην Εκπαίδευση

2.1 Η κριτική σκέψη στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

2.2 Εκπαιδευτικά προγράμματα κριτικής σκέψης

2.3 Προγράμματα κριτικής σκέψης & Στρατηγικές τους

2.4 Κριτική Σκέψη & (Κριτική) Διδασκαλία

2.5 Η Κριτική Διδασκαλία ως μοντέλο ανάπτυξης κριτικής σκέψης (Περιεχόμενο-ρόλος)

Στέλλα Χαντζή

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 9: Η Κριτική Σκέψη στα Προγράμματα Σπουδών

3.1 Περιεχόμενο των ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ

3.2 Προγράμματα σπουδών & Κριτική σκέψη

3.3 Τα σχολικά εγχειρίδια (ρόλος και λειτουργίες)

3.4 Σχολικά εγχειρίδια & Κριτική σκέψη

Στέλλα Χαντζή

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 10: Οι ερωτήσεις (ανοιχτού τύπου) ως μέσο ανάπτυξης της κριτικής σκέψης

4.1 Οι ερωτήσεις ως μέθοδος διδασκαλίας

4. 2 Η φύση των ερωτήσεων ανοιχτού τύπου

4.3 Ταξινομίες κριτικής σκέψης των Ennis και Moon (Ennis, 1983, Moon, 2008)

4.4 Μοντέλο διερεύνησης της κριτικής σκέψης στις ερωτήσεις ανοιχτού τύπου (ΜΚΣΕΑ)

Οι ερωτήσεις στα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας, υπό το πρίσμα της κριτικής σκέψης, ως παράδειγμα

Στέλλα Χαντζή

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 11: Καλές πρακτικές προώθησης της κριτικής σκέψης στα σχολεία της Ελλάδας/Κύπρου/Ευρώπης

5.1 Προγράμματα/πρακτικές εφαρμογής της της κριτικής σκέψης στα σχολεία της Ελλάδας

5.2 Προγράμματα /πρακτικές εφαρμογής της της κριτικής σκέψης στα σχολεία της Κύπρου

5.3 Προγράμματα /πρακτικές εφαρμογής της της κριτικής σκέψης στα σχολεία της Ευρώπης

Στέλλα Χαντζή

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 12 : Αγχώδεις διαταραχές σε παιδιά και εφήβους Ι

12.1 Τι είναι το άγχος στα παιδιά και τους εφήβους και πως το αναγνωρίζουμε.

12.2 Τι προκαλεί το άγχος και πως το αντιμετωπίζουμε.

12.3 Πρόληψη

Όλγα Μούστου

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 13 : Αγχώδεις διαταραχές σε παιδιά και εφήβους ΙΙ

13.1. Αγχώδεις διαταραχές (Διαταραχή άγχους αποχωρισμού, γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, ειδικές φοβίες, ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, διαταραχή μετά από τραύμα-στρες, κοινωνική αγχώδης διαταραχή κλπ).

13.2. Αντιμετώπιση διαταραχών: Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.

Όλγα Μούστου

25 ΩΡΕΣ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ 14: Ερωτήσεις Κουίζ 75 ΩΡΕΣ 3 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ

Βιογραφικά Εκπαιδευτών:

 Οι εισηγητές του επιμορφωτικού προγράμματος είναι μέλη της ΕΕΠΕΚ, εξειδικευμένοι  Εκπαιδευτές Ενηλίκων, με πολυετή εμπειρία στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων & της Δια Βίου Μάθησης:

 

Ηλιοπούλου Μάρθα

Η Ηλιοπούλου Μάρθα  είναι Ειδική παιδαγωγός/Φιλόλογος, εργάζεται ενεργά με παιδιά και εφήβους με ΕΕΑ.  Οι προπτυχιακές της σπουδές ολοκληρώθηκαν με υποτροφία και βαθμό άριστα στη Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακών σπουδών Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου- Università di Torino) ολοκληρώνει Μεταπτυχιακό στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (ΕΑΠ), διαθέτει επαγγελματικό δίπλωμα εξειδίκευσης Μαθησιακών Δυσκολιών & Προβλημάτων Συμπεριφοράς. Πρόσφατα πιστοποιήθηκε και ως Βοηθός Δασκάλας Μοντεσσσοριανής Αγωγής από το AMI. Επιπλέον, εκπαιδευέται στον Αποτελεσματικό Γονέα και είναι πιστοποιημένη AttachmentParenting.  Διαθέτει πιστοποιητικά επάρκειας για τη χορήγηση αξιολογητικών εργαλείων και μεθόδων παρέμβασης για μαθητές με ΕΕΑ. Είναι πιστοποιημένη στο σχεδιασμό και την εφαρμογή Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, στη διδακτική μεθοδολογία Αρχαίων Ελληνικών σε παιδιά με ΕΕΑ και στη Διδακτική της Ελληνικής Γλώσσας σε Αλλόγλωσσους. Είναι πιστοποιημένη Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων. Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικού υλικού για τη γενική και ειδική αγωγή (εκδόσεις www.my-book.gr). Έχει δημοσιεύσει άρθρα της σε επιστημονικά περιοδικά και έχει παρουσιάσει μελέτες και έρευνες της σε συνέδρια και σεμινάρια.  ( misparth@hotmail.gr )

 

Κατερίνα Κατσικά

Η Κατερίνα Κατσικά είναι εκπαιδευτικός δημόσιας εκπαίδευσης με BA στη Γαλλική Φιλολογία,  ΒΑ στην Αγγλική Φιλολογία, MΕd στη Διδακτική ΤΠΕ και ΜΑ στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό ενώ συγχρόνως έχει εργαστεί ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περικλείουν τη δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για παιδιά και ενήλικες ( slou2001@yahoo.com)

 

Στέλλα Χαντζή

Η Στέλλα Χαντζή είναι πτυχιούχος Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ,  Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας, κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου στη «Σχολική Παιδαγωγική και Νέες Τεχνολογίες» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Διδάκτωρ Παιδαγωγικής.

 Την τελευταία διετία είναι αποσπασμένη στο τμήμα μαιευτικής του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας, όπου έχει διδάξει παιδαγωγικά μαθήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με αντικείμενο την Διαπολιτισμική εκπαίδευση, τις Διδακτικές μεθόδους στην Ειδική αγωγή, Εκπαιδευτική Ψυχολογία και Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαιδευτική Αξιολόγηση.

Διατελεί μέλος των ελληνικών εκπαιδευτικών εταιρειών ΠΕΕ, ΕΕΕΠΕΚ και ΕΛΕΙΕ, της παγκόσμιας ένωσης ιστορικών της εκπαίδευσης ISCHE και εκπαιδεύτρια του ΙΕΠ. Έχει διατελέσει μέλος επιτροπής κριτών σε ελληνικά συνέδρια, και συμμετείχε με ανακοινώσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, και έχει δημοσιεύσει  άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά.

Ερευνητικά ενδιαφέροντα: Τομείς της σχολικής παιδαγωγικής, διδακτικής μεθοδολογίας/αξιολόγησης, ζητήματα συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, ιστορίας της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικής πολιτικής.( xastella@gmail.com )

 

Όλγα Μούστου

Η Όλγα Μούστου είναι μόνιμη εκπαιδευτικός Γερμανικής Γλώσσας, έχει ολοκληρώσει το μεταπτυχιακό του ΕΑΠ «Σπουδές στην Εκπαίδευση» και είναι απόφοιτη Ψυχολογίας. Είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια «Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας» και εκπαιδεύεται στη Συστημική Ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων. Έχει εξειδικευτεί στη Σχολική Ψυχολογία, στην Εκπαίδευση Ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την Ειδική Αγωγή, την Οικογενειακή θεραπεία, τη Σχολική βία, τη Συμβουλευτική γονέων και Εκπαιδευτικών, ενώ έχει πιστοποιηθεί στην Επαγγελματική Συμβουλευτική & Προσανατολισμό και τη Συμβουλευτική Καριέρας, την ανάλυση παιδικού ιχνογραφήματος και στο πρόγραμμα ολιστικής εκπαίδευσης στον Εθελοντισμό. Κατέχει διδακτική επάρκεια Ελληνικών στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και είναι κάτοχος Διπλώματος στη Συμβουλευτική Ψυχικής Υγείας. Είναι κριτής σε επιστημονικά περιοδικά και σε συνέδρια, ενώ έχει υπάρξει μέλος προεδρείων σε εκπαιδευτικά συνέδρια. Συμμετέχει σε καινοτόμες δράσεις και σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ενώ διαθέτει πλήθος ωρών επιμόρφωσης σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη Συμβουλευτική, την Ψυχολογία και την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Παράλληλα είναι επιμορφώτρια σε εξ αποστάσεως σεμινάρια, εθελόντρια σε διάφορες οργανώσεις και αρθρογράφος σε sites και περιοδικά. ( olgamoustou@gmail.com )

 

Επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος: 

Ηλιοπούλου Μάρθα  ( misparth@hotmail.gr)

 

Για οποιαδήποτε πληροφορία – διευκρίνιση:

Δημήτρης Λιόβας – 6932078466

Photo by Pixabay: https://www.pexels.com/photo/teach-dice-ornament-on-table-301926/