Εισαγωγή Καινοτομιών στην Εκπαίδευση – Διαχείριση Εκπαιδευτικής Αλλαγής

Εισαγωγή Καινοτομιών στην Εκπαίδευση – Διαχείριση Εκπαιδευτικής Αλλαγής

Κατηγορία : Παιδαγωγικά


Διάστημα : 16 εβδομάδες, (400 ώρες)


Εκπαιδευτής/ες : Σταυρούλα Ρούμπου,


Πρόγραμμα σπουδών : Κατεβάστε το αρχείο

Κατάσταση : Ενεργό Κόστος: Πληρωμή έκτακτης συνδρομής μέλους ΕΕΠΕΚ 20 €

Εισαγωγή Καινοτομιών στην Εκπαίδευση – Διαχείριση Εκπαιδευτικής Αλλαγής

Περιγραφή:

Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), συνεχίζοντας τη δράση της στον τομέα της διοργάνωσης σεμιναρίων  και στοχεύοντας διαρκώς στην κάλυψη των σύγχρονων επαγγελματικών αναγκών και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, σχεδίασε και οργάνωσε την υλοποίηση του επιμορφωτικού προγράμματος «ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ», διάρκειας 400 ωρών.

Το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και, αφού ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης, οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν επίσημη Βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης από την ΕΕΠΕΚ. 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης, σε πτυχιούχους όλων των Σχολών (Θετικών, Ανθρωπιστικών, Παιδαγωγικών, Κοινωνικών επιστημών, κ.λπ.), καθώς και σε οποιουσδήποτε άλλους

(Άνεργους ή/και φοιτητές όλων των ειδικοτήτων) που τους ενδιαφέρει η ενασχόληση με το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο της Διαχείρισης της Εκπαιδευτικής Αλλαγής και της Εισαγωγής Καινοτομιών στην Εκπαίδευση.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι να εφοδιάσει τους επιμορφούμενους με τις απαραίτητες εκείνες γνώσεις, δεξιότητες και πρακτικές αναφορικά με το εγχείρημα μίας εκπαιδευτικής αλλαγής/ καινοτομίας. Ειδικότερα, θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν: (α) Η σημαντικότητα/ αναγκαιότητα κάθε επιχειρούμενης εκπαιδευτικής αλλαγής στο πλαίσιο του σχολικού οργανισμού, ως ανοικτό κοινωνικό σύστημα(β) Ο προσδιορισμός των επιθυμητών δεξιοτήτων που θα πρέπει να αναπτύξουν οι  εκπαιδευτικοί για την ευκολότερη προσαρμογή τους στις ανακυπτόμενες απαιτήσεις (γ) οι διαστάσεις της αλλαγής, τα επίπεδα αλλαγής, οι στρατηγικές αλλαγής, αλλά και οι παράγοντες που ασκούν θετικές και αρνητικές επιρροές στην εφαρμογή μιας αλλαγής ή καινοτομίας, τόσο στο μακρο-επίπεδο εκπαιδευτικής πολιτικής, όσο και στο μικρο-επίπεδο του εκπαιδευτικού οργανισμού και (δ) οι ρόλοι και οι δράσεις των εμπλεκομένων στην εισαγωγή μιας επιχειρούμενης εκπαιδευτικής αλλαγής ή καινοτομίας, έτσι ώστε η εισαγωγή της εκπαιδευτικής αλλαγής να καταστεί αποτελεσματική. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος προσδοκάται οι επιμορφούμενοι να έχουν πειστεί για τη σημαντικότητα/ αναγκαιότητα κάθε επιχειρούμενης εκπαιδευτικής αλλαγής, όπου υπό το πρίσμα της συστημικής θεωρίας και των σύγχρονων εννοιών των θεωριών του μανθάνοντος οργανισμού, θα εφοδιαστούν με γνώσεις και δεξιότητες άμεσα εφαρμόσιμες στον εργασιακό τους χώρο, που θα αναβαθμίσουν τον ρόλο τους και αλληλοεπιδρώντας δημιουργικά θα συνεισφέρουν στην αποτελεσματική μάθηση.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:

  1. Η θεωρητική́ και πρακτική́ εμπέδωση συγκεκριμένων και εξειδικευμένων επιστημονικών γνώσεων, που συνδέονται άρρηκτα τόσο με τη διαχείριση της αλλαγής, όσο και με την εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαιδευτική διαδικασία
  2. Η ανάπτυξη προηγμένων δεξιοτήτων, ικανοτήτων και πρακτικών διαχείρισης σε επιχειρούμενες εκπαιδευτικές αλλαγές/ καινοτομίες
  3. Η προετοιμασία του σχολικού οργανισμού, ως σύστημα, για την αποτελεσματική διαχείριση επιχειρούμενων εκπαιδευτικών αλλαγών / καινοτομιών
  4. Η πρακτική εφαρμογή́ των βασικών εννοιών μέσα από́ βέλτιστες πρακτικές σε μελέτες περίπτωσης, όπως για παράδειγμα ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας εκπαιδευτικής αλλαγής (αξιολόγηση εκπαιδευτικών) ή καινοτομίας (ενδοσχολική επιμόρφωση) Ειδικότερα:

Α. Σε επίπεδο γνώσεων:

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

- Ορίζουν τη σημασία συγκεκριμένων εννοιών όπως: εκπαιδευτική πολιτική, σύστημα, οργανισμός, εκπαιδευτική αλλαγή και καινοτομία

-  Γνωρίσουν την έννοια, τα είδη, και τη χρησιμότητα της εκπαιδευτικής αλλαγής/καινοτομίας

-  Γνωρίσουν πώς υλοποιείται μια εκπαιδευτική αλλαγή/καινοτομία

-  Αναλύουν και να ερμηνεύουν συγκεκριμένες δράσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής, υπό το πρίσμα βασικών θεωριών της εκπαιδευτικής αλλαγής/καινοτομίας

- Να αναδειχθούν καλές πρακτικές για την εισαγωγή καινοτομιών και τη διαχείριση αλλαγών στην εκπαιδευτική διαδικασία

Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

- Εφαρμόζουν στην πράξη όσα έμαθαν σε θεωρητικό επίπεδο στο πλαίσιο του επιμορφωτικού προγράμματος

- Εμπλέκονται ενεργά σε καινοτόμες δράσεις

- Διαχειρίζονται αποτελεσματικά μία εκπαιδευτική αλλαγή ή καινοτομία

- Είναι εξοικειωμένοι, προκειμένου οι ίδιοι πρώτα να αντιμετωπίσουν τις δικές τους προκαταλήψεις, φόβους και στερεοτυπικές αντιλήψεις απέναντι σε μία επιχειρούμενη εκπαιδευτική αλλαγή ή καινοτομία

 

Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών

Οι επιμορφούμενοι πεπεισμένοι για τη σημαντικότητα/ αναγκαιότητα μίας επιχειρούμενης εκπαιδευτικής αλλαγής στο πλαίσιο του σχολικού οργανισμού θα είναι ικανοί να:

- Αναπτύξουν θετική στάση αναφορικά με κάθε επιχειρούμενη εκπαιδευτική αλλαγή/καινοτομία

- Υιοθετούν καινοτόμα στάση στο έργο τους

- Να αποδέχονται και να διαχειρίζονται ολιστικά τις αρνητικές συνέπειες μίας εκπαιδευτικής αλλαγής

- Παροτρύνουν και άλλους συναδέλφους να κάνουν το ίδιο

- Ενθαρρύνονται για ενεργό συμμετοχή σε επιχειρούμενα καινοτόμα προγράμματα και δράσεις

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

ΕΝΟΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Εκπαιδευτική Αλλαγή

- Διαστάσεις της Αλλαγής

- Επίπεδα Αλλαγής

- Κοινωνοί Αλλαγής

- Διαδικασία της αλλαγής

- Μοντέλα και Θεωρίες Διαχείρισης Αλλαγής

- Ετοιμότητα για αλλαγή

- Οργανωσιακή ετοιμότητα για αλλαγή

- Σχεδιασμός Αλλαγής

- Στάδια Σχεδιασμού, Υλοποίησης και Αξιολόγησης της Αλλαγής

 (επώνυμο – όνομα επιμορφωτή)

Δρ. Σταυρούλα Ρούμπου

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Εκπαιδευτική Καινοτομία

- Η έννοια της Καινοτομίας

- Αλλαγή ή Καινοτομία

- Χαρακτηριστικά της Καινοτομίας

- Σπείρα της Καινοτομίας

- Καινοτομικότητα

- Διάχυση της καινοτομίας

- Παραδοχές Εκπαιδευτικής Καινοτομίας

 (επώνυμο – όνομα επιμορφωτή)

 Δρ. Σταυρούλα Ρούμπου

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Γνωστικές  και Συναισθηματικές Διαστάσεις της Εκπαιδευτικής Αλλαγής

- Η Γνωστική Διάσταση της Εκπαιδευτικής Αλλαγής

- Η Έννοια της Κουλτούρας

- Η Συναισθηματική Διάσταση της Εκπαιδευτικής Αλλαγής

- Οργανωσιακή Δέσμευση

- Η Αντίσταση στην αλλαγή - Στρατηγικές αντιμετώπισης

 (επώνυμο – όνομα επιμορφωτή)

 Δρ. Σταυρούλα Ρούμπου

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Οργανωσιακή μάθηση και Οργανισμός μάθησης

- Σχολική Μονάδα ως Οργανισμός Μάθησης

- Κοινωνούμενη Γνώση στον οργανισμό με στόχο την Αλλαγή

- Μετασχηματισμός της Γνώσης

- Οργανωσιακή αλλαγή από την οπτική της συστημικής δυναμικής

- Η εκπαιδευτική αλλαγή από τη συστημική οπτική

 (επώνυμο – όνομα επιμορφωτή)

Δρ. Σταυρούλα Ρούμπου

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Η Συμβολή της Ηγεσίας στη διαδικασία της Αλλαγής

- Εκπαιδευτική Ηγεσία και Εκπαιδευτική Αλλαγή

- Το στυλ Ηγεσίας σε έναν Οργανισμό Μάθησης

- Η στάση της Ηγεσίας στην Αντιμετώπιση των Αντιστάσεων

- Η Μάθηση ως Στρατηγική Επιτυχίας στην Αλλαγή

 (επώνυμο – όνομα επιμορφωτή)

 Δρ. Σταυρούλα Ρούμπου

ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Ηγεσία και Αλλαγή

- Η Διοίκηση υπό το πρίσμα της Γνωστικής επιστήμης

- Η Έννοια του Νοητικού Μοντέλου

- Ο Χρυσός Κύκλος ως μοντέλο επιτυχίας στη διαδικασία της Αλλαγής

- Ο Χρυσός Κύκλος στην Εκπαίδευση

(επώνυμο – όνομα επιμορφωτή)

 Δρ. Σταυρούλα Ρούμπου

ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Σενάριο Εισαγωγής και διαχείρισης μίας εκπαιδευτικής Καινοτομίας – Επιμορφωτική Δράση σε σχολική μονάδα

- Σκιαγραφώντας ένα Επιμορφωτικό Πρόγραμμα

- Στρατηγικές εφαρμογής του σχεδίου δράσης

- Κεντρικοί Άξονες Υλοποίησης Επιμορφωτικού Προγράμματος

- Διευκολυντικοί Παράγοντες στην Υλοποίηση του Προγράμματος

- Ανασταλτικοί Παράγοντες για την Υλοποίηση του Προγράμματος

- Αξιολόγηση Επιμορφωτικού Προγράμματος

- Κριτήρια Αξιολόγησης

- Πλέγμα Αξιολόγησης

- Μέθοδοι αξιολόγησης

 (επώνυμο – όνομα επιμορφωτή)

Δρ. Σταυρούλα Ρούμπου

ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Κουίζ Αξιολόγησης

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ: (Δρ. Σταυρούλα Ρούμπου)

Βιογραφικό Εκπαιδευτή: Σταυρούλα Ρούμπου

Ως επιτυχούσα στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ (2002, 2004, 2006 και 2008), διορίστηκα τον Αύγουστο του 2009 στη Δημόσια Εκπαίδευση, ως μόνιμη εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ11. Οι ακαδημαϊκές μου σπουδές ξεκίνησαν στο Ε.Κ.Π.Α., στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (1993). Συνεχίστηκαν με την ειδίκευσή μου (μεταπτυχιακό) στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, 2014), η οποία ολοκληρώθηκε το 2015 με το ετήσιο πρόγραμμα ειδίκευσης στη Διοίκηση και Διαχείριση Σχολικών Μονάδων (Χαροκόπειο). Το 2016 εμπλούτισα την εξειδίκευσή μου με ετήσια επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή (Ε.Κ.Π.Α.) και στην Εκπαίδευση  Εκπαιδευτών Ενηλίκων (Χαροκόπειο). Το 2018 ολοκλήρωσα το διδακτορικό μου, στην αγγλική γλώσσα, στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία. Είμαι συγγραφέας 2 βιβλίων και πολλών άρθρων σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά, ενώ παράλληλα διατελώ κριτής επιστημονικών εργασιών και άρθρων σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά. Τα δύο τελευταία έτη συνεργάζομαι ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια με το Πανεπιστήμιο Κρήτης - Μονάδα Σχολικής Ψυχολογίας του Εργαστηρίου Ψυχολογικής Έρευνας. (svroubou@gmail.com)

Επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος: 

Δρ. Σταυρούλα Ρούμπου ( svroubou@gmail.com

[Φωτογραφία από Max Fischer: https://www.pexels.com/el-gr/photo/5212700/]