Σχολικός Εκφοβισμός: Η πρόληψή του στην προσχολική εκπαίδευση

Σχολικός Εκφοβισμός: Η πρόληψή του στην προσχολική εκπαίδευση

Κατηγορία : Παιδαγωγικά


Διάστημα : 8 εβδομάδες, (250 ώρες)


Εκπαιδευτής/ες : Γεωργία Τζήλου – Λουίζα Νοβατσίδου – Σοφία Νινιού,


Κόστος: Έκτακτη συνδρομή 20 €


Πρόγραμμα σπουδών : Κατεβάστε το αρχείο

Σχολικός Εκφοβισμός: Η πρόληψή του στην προσχολική εκπαίδευση

Περιγραφή:

Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), συνεχίζοντας τις δράσεις της στον τομέα της επιμόρφωσης των μελών της και στοχεύοντας διαρκώς στην κάλυψη των σύγχρονων επαγγελματικών αναγκών και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, υλοποιεί μέσω της νέας της πλατφόρμας MOOC, το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Σχολικός Εκφοβισμός: Η πρόληψή του στην προσχολική εκπαίδευση», διάρκειας 250 ωρών και  8  εβδομάδων.

Το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δεν υπάρχουν δια ζώσης συναντήσεις.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και αφού ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης (βλέπε παρακάτω), οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν επίσημη Βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης από την ΕΕΠΕΚ, η οποία θα αναγράφει το σύνολο των ωρών του προγράμματος, καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης του.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς Α/θμιας Εκπαίδευσης (Προσχολική), Δημόσιας και Ιδιωτικής, σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης, σε πτυχιούχους όλων των Σχολών (Θετικών, Ανθρωπιστικών, Παιδαγωγικών, Κοινωνικών επιστημών, κ.λπ.), καθώς και σε οποιουσδήποτε άλλους (Άνεργους ή/και φοιτητές όλων των ειδικοτήτων) που τους ενδιαφέρει η ενασχόληση με το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο του Σχολικού Εκφοβισμού.

Προϋποθέσεις για επιτυχή παρακολούθηση: τουλάχιστον 50% επιτυχία στο κουίζ ερωτήσεων κλειστού τύπου (διατίθεται προς συμπλήρωση στην πλατφόρμα μετά την παρέλευση τουλάχιστον του μισού χρονικού διαστήματος από τη συνολική διάρκεια του προγράμματος και μπορεί να επαναληφθεί σε περίπτωση αποτυχίας).

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Το πρόγραμμα "Σχολικός Εκφοβισμός: Η Πρόληψή του στην Προσχολική Εκπαίδευση" έχει ως σκοπό την ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών της προσχολικής αγωγής, προκειμένου να προλαμβάνουν και να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού. Στόχος του προγράμματος είναι η παροχή εξειδικευμένου εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί στην τάξη για την καλλιέργεια της συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών.

 

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:

 

Α. Σε επίπεδο γνώσεων:

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

  1. αναγνωρίζουν και να κατανοούν τις διάφορες μορφές σχολικού εκφοβισμού, ειδικά στην προσχολική ηλικία.
  2. εξηγούν τα αίτια και τις συνέπειες του εκφοβισμού στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.
  3. αναγνωρίζουν την αξία της συναισθηματικής νοημοσύνης ως μέσο πρόληψης και διαχείρισης εκφοβιστικών συμπεριφορών.

Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

  1. αξιολογούν και να ανιχνεύουν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού στην προσχολική τάξη, ακόμη και σε πρώιμα στάδια.
  2. σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν αποτελεσματικές προληπτικές στρατηγικές για την αποφυγή φαινομένων εκφοβισμού.
  3. ενισχύουν τη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών μέσα από δραστηριότητες που καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

 

Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

  1. υιοθετούν μια προληπτική και θετική στάση απέναντι στη διαχείριση προβλημάτων εκφοβισμού, προωθώντας την ειρηνική επίλυση συγκρούσεων.
  2. δημιουργούν ένα ασφαλές και συμπεριληπτικό σχολικό περιβάλλον, όπου όλα τα παιδιά νιώθουν αποδεκτά και προστατευμένα.
  3. δείχνουν υπευθυνότητα και ηγεσία στον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων για την πρόληψη του εκφοβισμού, ενισχύοντας την κουλτούρα του αλληλοσεβασμού στην τάξη.

 

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ

ΩΡΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Σχολικός εκφοβισμός στην προσχολική εκπαίδευση

 (Γεωργία Τζήλου – Λουίζα Νοβατσίδου – Σοφία Νινιού)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Σχολικός Εκφοβισμός: Αίτια, ρόλοι και επιπτώσεις

 (Γεωργία Τζήλου – Λουίζα Νοβατσίδου – Σοφία Νινιού)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Πρόληψη σχολικού εκφοβισμού στην προσχολική εκπαίδευση

 (Γεωργία Τζήλου – Λουίζα Νοβατσίδου – Σοφία Νινιού)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Φορείς και μέτρα για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού

 (Γεωργία Τζήλου – Λουίζα Νοβατσίδου – Σοφία Νινιού)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Μελέτες περίπτωσης Α΄μέρος (Γεωργία Τζήλου – Λουίζα Νοβατσίδου – Σοφία Νινιού)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 6: Μελέτες περίπτωσης Β΄μέρος (Γεωργία Τζήλου – Λουίζα Νοβατσίδου – Σοφία Νινιού)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Εκπαιδευτικό υλικό  Α΄ μέρος (Γεωργία Τζήλου – Λουίζα Νοβατσίδου – Σοφία Νινιού)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 8: Εκπαιδευτικό υλικό  Β΄μέρος (Γεωργία Τζήλου – Λουίζα Νοβατσίδου – Σοφία Νινιού)

25 ΩΡΕΣ

1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΚΟΥΙΖ (ερωτήσεις κλειστού τύπου)

50 ΩΡΕΣ

 

ΣΥΝΟΛΟ:

250 ΩΡΕΣ

8 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ

Βιογραφικά Εκπαιδευτών:

Οι εισηγητές του επιμορφωτικού προγράμματος είναι μέλη της ΕΕΠΕΚ, εξειδικευμένοι  Εκπαιδευτές Ενηλίκων, με πολυετή εμπειρία στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων & της Δια Βίου Μάθησης:

  

Γεωργία Τζήλου

Η Γεωργία Τζήλου είναι Νηπιαγωγός, M.ed - M.Sc

Εργάζεται στο δημόσιο και δραστηριοποιείται ως επιμορφώτρια σε επιμορφωτικά προγράμματα του Ι.Ε.Π. και Α.Ε.Ι.

‘Εχει ειδικευτεί στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και έχει δημοσιεύσεις σε Πανελλήνια Συνέδρια με διεθνή συμμετοχή, σε Περιοδικά και σε ιστοσελίδες. Εκπονεί κατ’ έτος καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα και κάποια από αυτά επιλέχθηκαν για να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας ως παράδειγμα καλών πρακτικών.

Τα συγγραφικά της πονήματα παιδαγωγικού ενδιαφέροντος είναι: “Διδακτικό πλάνο για τη δημιουργική γραφή στο νηπιαγωγείο” και “Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική”. (tzilou_g@Yahoo.gr)

Λουίζα Νοβατσίδου

Η Λουίζα Νοβατσίδου είναι Σύμβουλος Εκπαιδευσης ΠΕ 60 στο Νομό Κοζάνης

Διετέλεσε Σχολική Σύμβουλος και Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, από το 2015 έως σήμερα. Οι σπουδές της περιλαμβάνουν δύο προπτυχιακούς τίτλους στο Τμήμα Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας και στο Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο Α.Π.Θ. και δύο μεταπτυχιακούς τίτλους στη Διοίκηση και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Μονάδων του Α.Τ.Ε.Ι.Θ. και στις Σπουδές στην Εκπαίδευση του Ε.Α.Π. Διαθέτει πλούσιο συγγραφικό έργο σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και συνέδρια. Επίσης, έχει συμμετάσχει και συνεχίζει να συμμετέχει σε επιμορφωτικές δράσεις τόσο ως επιμορφούμενη όσο και ως επιμορφώτρια. Στα ενδιαφέροντά της περιλαμβάνονται θέματα εκπαιδευτικής πρακτικής, διοίκησης των σχολικών μονάδων, ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών και εκπαίδευσης ενηλίκων. (novalou@hotmail.gr)

Σοφία Νινιού

 Η Σοφία Δ. Νινιού υπηρέτησε ως καθηγήτρια φιλόλογος στη Δημόσια Β/θμια Εκπαίδευση (1983-2015) και ως Υποδιευθύντρια (2012-2015.) εκπονώντας προγράμματα σχολ. δραστηριοτήτων. Γνωρίζει Αγγλικά και Γαλλικά Β2 επιπέδου. Υπήρξε μέλος Λυκειακών Επιτροπών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, γραμματέας σε ΠΕΚ και διοικ. προσωπικό σε γραφείο Β/θμιας Δ/νσης Εκπαίδευσης. Δίδαξε στην προσχολική, στην Α/θμια και Β/θμια (Γ/σια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΜΠΚ) κι επιμόρφωσε εκπαιδευτικούς Α/βάθμιας και Β/θμιας στο ΚΠΕ. Επέβλεψε τέλος φοιτήτρια στην πρακτική της άσκηση. Είναι επίσης εισηγήτρια σε συνέδρια. Το 2013 εξέδωσε το παραμύθι «Γλαύκος και Ίρις», που το αξιοποιεί διδακτικά με τη χρήση συμβατικών και μη συμβατικών μέσων διδασκαλίας. Έχουν δημοσιευτεί λογοτεχνικά της έργα σε ομαδικές συλλογές και ιστότοπους  και έχει από κοινού με τη Νηπιαγωγό Γεωργία Τζήλου συγγράψει το «Υλικό για τη Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική». Τέλος, έκανε 2 χρόνια ραδιόφωνο και από το 2015 διδάσκει δημ. Γραφή σε ενήλικες στα ΚΔΒΜ και εθελοντικά (sniniou@gmail.com) .

  

Επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος: 

Γεωργία Τζήλου (tzilou_g@Yahoo.gr)

Image by kp yamu Jayanath from Pixabay