Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια Πανεπιστημίου Μακεδονίας (MOOC - Εξ Αποστάσεως)

Αξιοποίηση διαδικτύου, εκπαιδευτικής ρομποτικής, STEM και πληροφορικής στη διδακτική πράξη

Αξιοποίηση διαδικτύου, εκπαιδευτικής ρομποτικής, STEM και πληροφορικής στη διδακτική πράξη

Κατηγορία : Σεμινάρια Πανεπιστημίου Μακεδονίας


Διάστημα : 44 εβδομάδες, (745 ώρες)


Εκπαιδευτής/ες : Τσουλτσίδου Σωτηρία, Κυριακού Γεώργιος, Γιώργος Κυριακού, Μπακόπουλος Νικόλαος, Κατσούκη Αναστασία, Μάγγου Μαριάνθη, Στεφανή Άννα, Λεύκος Ιωάννης, Νικόλαος Φαχαντίδης, Ιωάννα Δαγδιλέλη, Μελέτη και προετοιμασία για την αξιολόγηση - Quiz, Ενότητα Ανακεφαλαίωσης και εμβάθυνση μελέτης,


Πρόγραμμα σπουδών : Κατεβάστε το αρχείο

Κατάσταση : Ενεργό Κόστος: Πληρωμή έκτακτης συνδρομής μέλους ΕΕΠΕΚ 140 €

Αξιοποίηση διαδικτύου, εκπαιδευτικής ρομποτικής, STEM και πληροφορικής στη διδακτική πράξη

Περιγραφή:

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος προσδοκάται οι επιμορφούμενοι να έχουν πειστεί για την αξία του STEM εκπαίδευσης και να μπορούν να εφαρμόζουν στοιχεία της και να σχεδιάζουν δραστηριότητες στη διδασκαλία τους στην τάξη.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση να:

Α. Σε επίπεδο γνώσεων:

Γνωρίζουν τι είναι STEM και ποια είναι τα εκπαιδευτικά εργαλεία του STEM

  • Κατανοούν τις βασικές αρχές, τις αξίες και τους στόχους του STEM στην εκπαίδευση.
  • Εξοικειωθούν με τη μεθοδολογία STEM.
  • Κατανοήσουν τη μεθοδολογία STEM.
  • Εκμάθηση των τεχνικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών

    α) των παρακάτω αντιπροσωπευτικών παραδειγμάτων εκπαιδευτικών εργαλείων STEM :
    - Εκπαιδευτικό Πακέτο Lego Wedo
    - Λογισμικό Σεναρίων Scratch
    - Ρομποτική με Lego Mindstorms EV3
    - Προγραμματισμός με Arduino
    - Προγραμματισμός με Αpp Ιnventor

    β) τους κανόνες που πρέπει να προσέχουμε και να τηρούμε για :
    - Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και
    - Kυβερνοασφάλεια

    γ) της υλοποίησης της ενδεικτικής διδακτικής μεθόδου που μπορούμε να εφαρμόζουμε παράλληλα:
    - Συνεργατική μάθηση μέσω Web 2.0

Β. Σε επίπεδο δεξιοτήτων:

Μπορούν να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν παρεμβάσεις STEM στην τάξη τους

  • - Εμπνέονται και να εμπλέκονται σε δραστηριότητες STEM
  • - Διαμορφώνουν δικές τους καινοτόμες ιδέες για το μάθημα τους
  • - Να συνδέουν τα μαθήματα STEM με την καθημερινή ζωή των μαθητών
  • - Συντάσσουν τα προσωπικά τους φύλλα εργασίας
  • - Αναπτύσσουν τις βασικές γνώσεις και δεξιότητες ώστε να είναι σε θέση να τις μεταδώσουν.
  • - Βελτιώνουν συνεχώς τις ικανότητες που διαθέτουν, παρακολουθώντας και συμμετέχοντας ενεργά στις εξελίξεις του πεδίου.

Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών:

  • - Προωθούν τη διερευνητική μάθηση και τη φιλοσοφία «learn by doing» στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • - Έχουν θετική στάση με τη χρήση του STEM στην εκπαίδευση
  • - Αντιλαμβάνονται την αξία του STEM στην εκπαίδευση.
  • - Έχουν πειστεί για την αξία του STEM στην εκπαίδευση
  • - Προτιμούν την εφαρμογή και χρήση τεχνικών εκπαίδευσης ενηλίκων έναντι των παραδοσιακών μορφών διδασκαλίας.
  • - Υιοθετούν μια στάση καινοτομίας και ανανέωσης στο έργο τους.
  • - Είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν το STEM στην εκπαίδευση