Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια Πανεπιστημίου Μακεδονίας (MOOC - Εξ Αποστάσεως)

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία & Μάθηση

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία & Μάθηση

Κατηγορία : Σεμινάρια Πανεπιστημίου Μακεδονίας


Διάστημα : 41 εβδομάδες, (700 ώρες)


Εκπαιδευτής/ες : ΜΑΡΘΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΟΦΙΑ ΝΙΝΙΟΥ & ΓΕΩΡΓΙΑ ΤΖΗΛΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΩΦΙΔΟΥ, Στέλλα Γκιώση, Ιωάννα Δαγδιλέλη, Ηλιοπούλου Μάρθα, Μελέτη και προετοιμασία για την αξιολόγηση - Quiz, Ενότητα Ανακεφαλαίωσης και εμβάθυνση μελέτης,


Πρόγραμμα σπουδών : Κατεβάστε το αρχείο

Κατάσταση : Ενεργό Κόστος: Πληρωμή έκτακτης συνδρομής μέλους ΕΕΠΕΚ 130 €

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία & Μάθηση

Περιγραφή:

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η εισαγωγή στην μέθοδο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Ο σχεδιασμός του προγράμματος έχει ως σκοπό την μελέτη των εννοιών και των μεθόδων της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Αποτελεί μία ολοκληρωμένη εννοιολογική και μεθοδολογική προσέγγιση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια). Βασίζεται στην επεξεργασία τεχνικών και στρατηγικών εφαρμογής της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Γενικός σκοπός του προγράμματος είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν οι επιμορφούμενοι την αποτελεσματικότητα της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και μάθησης για όλους τους μαθητές σε όλες τις σχολικές βαθμίδες εκπαίδευσης. Μέσα από το επιμορφωτικό πρόγραμμα στοχεύουν στη δημιουργία ενός ευέλικτου πλαισίου για τη διαμόρφωση μιας πιο ποιοτικής και δημιουργικής εκπαιδευτικής διαδικασίας και να αναδειχθεί η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία ως μέθοδος και πρακτική διερεύνησης των δυνατών διδακτικών προσεγγίσεων.

Οι μαθησιακοί στόχοι είναι:

Α. Σε επίπεδο γνώσεων:

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν:

1. Να γνωρίζουν το εννοιολογικό περιεχόμενο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
2. Να αναγνωρίζουν βασικές αρχές εφαρμογής της.
3. Να περιγράφουν τους τομείς παρέμβασης της διαφοροποιημένης μάθησης για όλους τους μαθητές.
4. Να εντοπίζουν στρατηγικές διαφοροποίησης για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
5. Να επιλέγουν τις μεθόδους διαφοροποίησης για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (γλώσσα, μαθηματικά, ξένες γλώσσες)
6. Να αντιλαμβάνονται την έννοια και τις συνιστώσες διαφοροποίησης της διδασκαλίας, καθώς και τη σημασία της για την προώθηση της μάθησης σε ανομοιογενείς τάξεις.

Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:

  1. Να εξηγούν τη χρησιμότητα της διαφοροποιημένης διδασκαλίας για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
  2. Να πειραματίζονται με τις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας για όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
  3. Να διατυπώνουν προτάσεις εφαρμογής της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
  4. Να αξιοποιούν στρατηγικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας.

Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών

Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν:

  1. Να υιοθετούν μεθόδους διαφοροποιημένης διδασκαλίας και μάθησης
  2. Να οργανώνουν διδασκαλίες με τις στρατηγικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας
  3. Να συνθέτουν σχέδια μαθήματος με τις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
  4. Να αναγνωρίζουν στρατηγικές που ενδείκνυνται για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας, με στόχο την ενδυνάμωση μαθητών διαφορετικού γνωστικού και μαθησιακού επιπέδου.
  5. Να υιοθετήσουν μία φιλοσοφία ένταξης με την αξιοποίηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας