Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια Πανεπιστημίου Μακεδονίας (MOOC - Εξ Αποστάσεως)

Παιδαγωγική & διδακτικές προσεγγίσεις - πρακτικές στις Επιστήμες της Αγωγής & Εκπαίδευσης

Παιδαγωγική & διδακτικές προσεγγίσεις - πρακτικές στις Επιστήμες της Αγωγής & Εκπαίδευσης

Κατηγορία : Σεμινάρια Πανεπιστημίου Μακεδονίας


Διάστημα : 39 εβδομάδες, (520 ώρες)


Εκπαιδευτής/ες : Γκάγκας Βασίλειος, Καβαλλάρη Ισμήνη, Τζίκα Βασιλική, Καλέμης Κων/νος, Κατσιμεντέ Γαρυφαλλιά, Ταχματζίδης Δημήτρης, Στέλλα Γκιώση, Ιωάννα Δαγδιλέλη, Μελέτη και προετοιμασία για την αξιολόγηση - Quiz, Ενότητα Ανακεφαλαίωσης και εμβάθυνση μελέτης,


Πρόγραμμα σπουδών : Κατεβάστε το αρχείο

Κατάσταση : Ενεργό Κόστος: Πληρωμή έκτακτης συνδρομής μέλους ΕΕΠΕΚ 120 €

Παιδαγωγική & διδακτικές προσεγγίσεις - πρακτικές στις Επιστήμες της Αγωγής & Εκπαίδευσης

Περιγραφή:

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι οι επιμορφούμενοι να έρθουν σε επαφή με το
εννοιολογικό περιεχόμενο της προσωπικής επιστημολογίας και της εννοιολογικής μεταστροφής, με
σύγχρονες διδακτικές τεχνικές και νέους τρόπους διαχείρισης της μαθησιακής διαδικασίας, με
καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας σε συνδυασμό με εργαλεία ΤΠΕ, με το θεωρητικό πλαίσιο της
συμπερίληψης αλλά και με την ανακάλυψη της σημασίας αναγνώρισης της «φωνής» των μαθητών
στην επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος προσδοκάται οι επιμορφούμενοι να είναι σε θέση να
ανιχνεύουν τις στάσεις, τα κίνητρα και τις πεποιθήσεις των μαθητών τους, να σχεδιάζουν με επιτυχία
δραστηριότητες υιοθετώντας νέα μοντέλα και εφαρμόζοντας νέες τεχνικές με τη χρήση εργαλείων των
ΤΠΕ, με γνώμονα την ισότιμη μάθηση όλων των μαθητών, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες αλλά και τις
δεξιότητές τους.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:
Α. Σε επίπεδο γνώσεων:
Οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:
➢ Εξηγούν τις έννοιες «κίνητρο», «στάση», «πεποίθηση» σε σχέση με τη μαθησιακή διαδικασία
➢ Εξηγούν βασικές αρχές της συμπερίληψης
➢ Ορίζουν τις βασικές αρχές της μεθόδου project
➢ Οριοθετούν το θεωρητικό πλαίσιο της μικτής μάθησης με το μοντέλο της Ανεστραμμένης τάξης
➢ Διακρίνουν τα εκπαιδευτικά εργαλεία ΤΠΕ
➢ Διακρίνουν τα χαρακτηριστικά της «φωνής» των μαθητών
➢ Εξοικειωθούν με την διαδικασία αναπροσαρμογής μαθητικών δραστηριοτήτων με τρόπο που να
ικανοποιεί τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων
Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:
➢ Κατανοούν τις στάσεις, τις πεποιθήσεις και τα κίνητρα των μαθητών τους για μάθηση
➢ Εφαρμόζουν τη μέθοδο project στο σχεδιασμό τους
➢ Εφαρμόζουν το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης
➢ Δημιουργούν ψηφιακό περιεχόμενο και εικονικές τάξεις
➢ Σχεδιάζουν δραστηριότητες/δράσεις που να εμπλέκουν και να προωθούν τη «φωνή» των μαθητών
➢ Σχεδιάζουν λαμβάνοντας υπόψη τις αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης
Γ. Σε επίπεδο στάσεων και συμπεριφορών
Οι εκπαιδευόμενοι να:
➢ Έχουν θετική στάση έναντι της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης
➢ Είναι πρόθυμοι να εντάξουν καινοτόμες μεθόδους στο διδακτικό τους σχεδιασμό
➢ Πειστούν για τα οφέλη της χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία
➢ Αναγνωρίζουν την ανάγκη βαθύτερης κατανόησης των κινήτρων, στάσεων και πεποιθήσεων των μαθητών
➢ Διαμορφώσουν μια θετική στάση για την προώθηση της της φωνής των μαθητών στο δημοκρατικό σύγχρονο σχολείο